رييس جهاددانشگاهي كشور با تاكيد بر اين كه اساس توسعه و پيشرفت، اداره دانش‌بنيان جامعه در تمام حوزه‌هاست، خواستار اهتمام بيشتر مسئولان در اين رابطه شد.
کد خبر: ۶۶۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 14 October 2018

دكتر «حميدرضا طيبي» در مراسم افتتاح ساختمان ستادي جهاددانشگاهي استان يزد اظهار كرد: اساس تشكيل جهاددانشگاهي در سال 1359 براساس خودباوري عده‌اي از جوانان كشورمان شكا گرفت.

وي افزود: اين جوانان با اين باور كه ايران اسلامي مي‌تواند با استعدادها و ظرفيت‌هاي خود شاهد پيشرفت و توسعه در سطح بين‌المللي باشد، سعي كردند تا با حداقل امكانات موجود اين توانمندي‌ها را در حوزه‌هاي مختلف الگوسازي كنند.

دكتر طيبي در اين باره نيز خاطرنشان كرد: پژوهشگاه رويان كه امروز در سطح بين‌المللي يك مجموعه شناخته شده است، زماني در زيرپله اي شكل گرفت يا واحد جهاددانشگاهي علم و صنعت در دو اتاق خانه نگهبان اين دانشگاه پايه‌گذاري شد.

وي تاكيد كرد: اساس توسعه و پيشرفت، اداره دانش‌بنيان جامعه در تمام حوزه‌هاست و اداره دانش‌بنيان جامعه نيز نيازمند توسعه و توليد علم و فناوري در جامعه است.

رييس جهاددانشگاهي كشور از سياست‌گذاري فعاليت‌هاي جهاددانشگاهي بر همين اساس خبر داد و تصريح كرد: تمام واحدهاي جهاددانشگاهي در استان‌ها مكلف به فعاليت برطبق نيازهاي ملي و مزيت‌هاي استاني خود شده‌اند و اين موضوع در حوزه‌هاي مختلف اعم از علمي و پژوهشي، آموزشي، فرهنگي و كارافريني و تجاري سازي دنبال مي‌شود.

وي به توانمندي‌هاي جهاددانشگاهي استان يزد اشاره كرد و گفت: خوشبختانه اين مجموعه كه مگر در توانايي‌ها خود در ساير حوزه‌ها كم ادعاست داراي نيزوهاي توانمند و خوش فكري است و مي‌تواند در زمينه‌هاي مختلف به مديريت استان كمك كند.

دكتر طيبي در همين رابطه به توانمدي‌هايي اين واحد نظير فناوري نوين سراميكي، كسب دانش جرم‌هاي نسوز، فعاليت در حوزه گياهان دارويي و رنگ‌هاي صنعتي اشاره كرد و گفت: هر چند اين واحد همتي نيز براي فعاليت در توليد بذرهاي هيبريدي كرده بود ولي ممكن نشد.

وي در ادامه عنوان كرد: يكي از مشكلات جهاددانشگاهي در كشور اين است كه در حوزه فناوري بيشتر عرضه‌كننده بوده‌ايم يعني نيازها را خودمان شناسايي و فناوري را توليد و خود نيز آن را عرضه مي‌كنيم در حالي كه دولت بايد در اين رابطه موتور محركه باشد به اين نحو كه نيازها را شناسايي و معرفي كند تا آنها كه توانمندي آن را دارند پا در ميدان عمل بگذارند و دولت نيز از انها حمايت كند.

وي از هزينه شدن پول نفت كشور در بخش‌هاي ارائه خدمات از سوي مسئولان گلايه كرد و گفت: متاسفانه هنگامي كه تحريم‌ها سخت‌تر مي‌شود، آنگاه متوجه مي‌شويم كه چقدر در برخي حوزه‌ها ضعيف عمل كرده‌ايم و لازم است كه از اكنون براي آينده اماده شويم.

اين مسئول تاكيد كرد: كشور در زمينه توسعه علمي و تامين نيازها مشكلي ندارد ولي بايد به موقع در اين رابطه اقدام كنيم و وارد عمل شويم.

طيبي در پايان ابراز اميدواري كرد كه با حمايت مسئولان استان يزد از سازمان جهاددانشگاهي استان شاهد توسعه فعاليت‌هاي كاري اين مجموعه كه مي‌تواند منجر به توسعه و اشتغال در استان شود، باشيم.

دكتر «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد هم در اين نشست ايجاد ساختمان ستادي سازمان جهاددانشگاهي يزد را يك نياز براي اين مجموعه خواند و از نگاه ويژه و حمايتي جهاددانشگاهي كشور به يزد قرددراني كرد.

وي با بيان اين كه برخي از مجموعه‌هاي كشورمان در مقاطع خاص زماني نمود بيشتري پيدا مي‌كنند، خاطرنشان كرد: جهاددانشگاهي نيز از جمله اين مجموعه‌هاست كه در شرايطي كه كشورمان با مشكلات اقتصادي متعددي مواجه است و اولويت اقتصاد مقاومتي نيز در دستور كار دولتمردان است، بهترين بهره‌برداري را از امكانات خود در جهت رفع مشكلات كشور دارد.

طالبي بر معرفي بيشتر ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي اين سازمان در استان يزد به بخش صنعت و ديگر بخش‌ها تاكيد كرد و گفت: خوشبختانه مديريت جهاددانشگاهي يزد مديريت توانمندي است كه علاوه بر ايجاد انگيزه هاي بسياري خوب، پيگيري مكرري نيز براي تحقق انها دارد.

معاون استاندار يزد در پايان ابراز اميدواري كرد كه مجموعه مديريتي استان بتواند در راستاي تحقق اهداف جهاددانشگاهي حمايت لازم را از اين مجموعه داشته باشد.

«مهدي باصولي» رييس جهاددانشگاهي استان نيز در ابتداي اين ديدار گزارشي از تاريخچه شكل‌گيري جهاددانشگاهي يزد و فعاليت‌هاي اين سازمان در بخش‌هاي مختلف ارائه كرد.

در پايان اين مراسم نيز از دكتر «سيد حبيب الله ميرغفوري» رييس دانشگاه علم و هنر و «رعيت» مدير عمراني اين دانشگاه به پاس حمايت‌ها و تلاش‌هايشان براي ايجاد اين ساختمان ستادي با اهداي لوح تقدير شد.

گفتني است، دكتر طيبي در جريان اين مراسم افتاح از بخش‌هاي مختلف سازمان جهادانشگاهي استان نيز بازديد كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار