سومین دوره بازی‌های پارآسیایی طی روزهای 14 تا 21 مهر در جاکارتای اندونزی برگزارشد و از شش ورزشکار کرمانشاهی اعزامی به این مسابقات، چهار ورزشکار موفق به کسب مدال و افتخار آفرینی برای کشورمان شدند.
کد خبر: ۶۶۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 14 October 2018

به گزارش تابناک،عزت الله پرنیان رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه ، بااشاره به کسب چهار مدال رنگارنگ توسط ملی پوشان کرمانشاهی اعزامی به مسابقات پارآسیایی 2018 جاکارتا، اظهارکرد: در این رقابت ها محمد خالوندی در رشته پرتاب نیزه مدال برنز، علی الفت نیا در دو 200 متر مدال نقره، هرمز صیدی در پرتاب نیزه مدال نقره و فرهاد کهریزی در دو 400 متر مدال برنز را کسب کردند.

وی ادامه داد: همچنین مهران نکویی مجد در رشته پرتاب وزنه با اختلاف امتیاز کمی نسبت به نفر سوم درجایگاه چهارم و زهرا شامحمدی در رشته پرش طول در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان تاکید کرد: اگر این دو ورزشکار رکوردهایی را که در تمرینات خود پیش از برگزاری مسابقات می زدند را در جاکارتا تکرار می کردند، قطعا شاهد مدال آوری آنان نیز بودیم.

وی اضافه کرد: هرچند مهران نکویی مجد و زهرا شامحمدی موفق به کسب مدال نشدند، اما از آنجایی که نهایت تلاش خود را برای کسب مدال بکارگرفتند از عملکرد آنها راضی هستیم.

پرنیان همچنین بااشاره به رکوردزنی محمد خالوندی و کسب دهمین مدال جهانی و آسیایی او در این رقابت ها، عنوان کرد: نحوه امتیازدهی به ورزشکاران در رشته پرتاب نیزه معلولان ناعادلانه است و همین موضوع باعث شد طلای مسلم محمد خالوندی به برنز تبدیل شود.

وی توضیح داد: باتوجه به اینکه در مسابقات این رشته ورزشکارانِ با درجه معلولیت شدید با ورزشکاران با درجه معلولیت پائین‌تر در یک کلاس رقابت می کنند، برای مثال ورزشکار با درجه معلولیت بالا پرتاب 40 متر و ورزشکار با درجه معلولیت پائین پرتاپ 50 متر داشته باشند، برنده مسابقه ورزشکار اول خواهد بود.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان افزود: محمد خالوندی درجاکارتا موفق به پرتاب 48 متر و کسب مدال برنز شد درحالی که ورزشکار قهرمان این رشته تنها 39 متر پرتاب داشت.

وی درادامه از برنامه ریزی برای استقبال باشکوه از ورزشکاران اعزامی کرمانشاه به مسابقات پارآسیایی خبرداد و گفت: شش ورزشکار ما عصر روز 23 مهر وارد کرمانشاه خواهند شد و با حضور مسئولان ورزش استان از آنها استقبال خواهیم کرد.

پرنیان همچنین درخصوص پاداش در نظر گرفته شده برای این ورزشکاران عنوان کرد: طبق قول معاون استانداری کرمانشاه به همان میزانی که به ورزشکاران مدال آور آسیایی استان پاداش داده شده، به همان میزان هم به ورزشکاران پارآسیایی پاداش تعلق خواهد گرفت.

وی یادآورشد: درصورت موافقت استاندار، در نظر داریم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور پارآسیایی استان را در مراسم افتتاحیه جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار