روز جهانی استاندارد:
استانداردهای بین‌ المللی و انقلاب صنعتی چهارم شعار امسال روز استاندارد است، و 14 اکتبر برابر 22 مهر روز جهانی استاندارد را گرامی می دارند و از تلاش هزاران کارشناس همکار با سازمان های IEC، ISO و ITU که استانداردهای بین المللی تشویقی را تدوین می کنند تقدیر می شود.
کد خبر: ۶۶۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 15 October 2018

در گزارش سازمان بین المللی استاندارد ( ISO ) اعلام شده است: پوستر امسال با الهام از موضوع انقلاب صنعتی چهارم، که مرزهای میان دنیای دیجیتال و واقعیت را محو می‌ کند، طراحی شد.
در این پوستر دست باز و مصمم یک ربات را به صورت برجسته نشان می‌ دهد که به دنبال ارتباط گیری و کار با مردم است.
بعد از آنکه مقام معظم رهبری سال 97 را سال حمایت از تولید داخلی نام نهادند صحبت‌ها از دلایل عدم اقبال کالای داخلی بیش از پیش داغ شد.
برای دریافت تصویر کامل پوستر روز جهانی استاندارد به لینک زیر مراجعه شود.
https://standardna.ir/files/binolmelal/A19555FC-1461-4CD0-8516-81F2A2E020C5.jpeg

**کالای استاندارد ایرانی می خرم.
'جنس ایرانی کیفیت ندارد' این مهم ترین دلیلی است که مخالفان ترجیح جنس ایرانی به مشابه خارجی آن برای مخالفت خود مطرح می کنند و سئوال اساسی این است که چرا باید کالای بی کیفیت بخریم.
برای پاسخ باید گفت: سازمانی به نام سازمان ملی استاندارد به نمایندگی از شهروندان و مصرف کنندگان، کیفیت کالای تولید داخل را کنترل و تضمین می کند.
این سازمان با داشتن گسترده ترین و مجهزترین مجموعه آزمایشگاهی در کشور، مسئولیت بازرسی و نظارت بر کیفیت کالای تولیدی مشمول استاندارد اجباری را با آزمون و صحه گذاری بر عهده دارد.
برای گرفتن نشان استاندارد علاوه بر داشتن شخصیت حقوقی شرکت تولیدکننده و ثبت علامت تجاری و پروانه بهره بردای و مجوزهای دیگر نهادهای ذیربط، داشتن آزمایشگاه و مسئول کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده جهت آزمون روزانه کیفیت محصولات تولیدی الزامی است.
ضمن اینکه سازمان ملی استاندارد در قالب طرحی به نام طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) از بازار بازرسی و تولیدات دارای نشان استاندارد را خریداری و مطابقت آنرا با استاندارد آزمون و کیفیت محصول را صحه گذاری می کند، لذا نشان استاندارد ملی ایران مساوی با کیفیت است.
پس شعار همه ما این است که خاطر جمع باش با افتخار کالای استاندارد ایرانی می خرم.
همانطور که در همه دوران جهاد نظامی این کشور و در سال های دفاع مقدس، با عزم ملی و بدون توجه به سود و زیان ظاهری و کوتاه مدت و شخصی مقاومت کردیم این روزها نیز ما با خرید کالای ایرانی، در دفاع مقدس از استقلال اقتصادی کشور شرکت نموده و برای فرزندان خود ایرانی آباد و آزاد به یادگار خواهیم گذاشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار