دادستان کرمانشاه گفت: طی ۹ ماه گذشته ۹۳ نفر از تخریب کنندگان و متعرضین به منابع طبیعی منطقه دستگیر و تعداد ۲۶۳ پرونده قضایی نیز در این رابطه تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۶۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 16 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران صیانت از انفال، زمین ها، اراضی ملی و طبیعی را از جمله دغدغه های مردم و همچنین از اولویت های مطالبه عمومی دادسرای کرمانشاه عنوان کرد و گفت: 527 هکتار جنگل و بیش از یک میلیون و 192 هکتار مرتع در استان وجود دارد که حدود 70 درصد از کل مساحت آن را به خود اختصاص داده است.

دادستان کرمانشاه بااشاره به اقدامات دستگاه های ذیربط در برخورد با هجمه کنندگان و متعرضان به منابع طبیعی استان، تصریح کرد: ذخایر جنگلی استان علاوه بر مبتلا شدن به برخی آفات، باتهدید تخریب و ایجاد حریق مواجه هستند. در برخی از نقاط استان همانند منطقه عثمانوند استفاده روستائیان از این ذخایر جنگلی به نحوی که آن را قطع کرده و تبدیل به ذغال برای فروش می کنند، این تهدید بیشتر از سایر مناطق کرمانشاه است.

وی بابیان اینکه فقرمعیشتی و اقتصادی مردم این منطقه باعث شده تا با تبدیل درختان به ذغال درآمدی داشته باشند، افزود: از سوی دیگر باتوجه به اینکه برخی ازدستگاه های خدمات رسان در فراهم کردن زیرساخت هایی همچون آّب، برق، گاز و ... در این منطقه اهتمام جدی نداشته اند، مردم این روستا ناگزیر به استفاده از درختان برای تامین سوخت مورد نیاز خود هستند.

صادقی برلزوم توجه به مسئله توانمندسازی مردم این منطقه تاکید کرد و افزود: همچنین باید با فراهم کردن زیرساخت ها خدمات لازم را به مردم منطقه ارائه دهیم تا به پایداری جمعیت در آنجا کمک کرده و با جلوگیری از تخریب جنگل این منطقه را از حالت بحرانی خارج کنیم.

وی از قطع 1850 اصله درخت و نهال در این منطقه طی 9 ماه گذشته خبر داد و عنوان کرد: طی این مدت 93 نفر از تخریب کنندگان و متعرضین به منابع طبیعی منطقه دستگیر و تعداد 263 پرونده قضایی نیز در این رابطه تشکیل شده است.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای حل مشکل معیشت و شغل مردم این منطقه باید همه دستگاه ها با همراهی و همدلی پای کار بیایند و اقداماتی جدی انجام دهند. اگر در این منطقه مشکلات زیرساختی و معیشتی بصورت ریشه ای حل نشود با اقدامات صِرف کیفری، قطع درختان قابل توقف نیست.

صادقی راه اندازی مشاغل خُرد روستایی و آموزش رشته های صنایع دستی به مردم منطقه را از جمله راهکارهای تامین درآمد برای مردم روستا خصوصا زنان عنوان کرد و افزود: همچنین اعطای تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان با دوره تنفس کافی جهت ایجاد شغل هایی همچون دامپروری، اجرای عملیات آبخیزداری و تامین آب برای کشاورزی از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می کند.

وی تاکیدکرد: دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در راستای اجرای ماده 22 قانون آئین دادرسی کیفری درخصوص مشکلات این منطقه از دستگاهای ذیربط مطالبه گری می کند و اگر دستگاهی کوتاهی و یا قصور کند در باب اجرای قانون به موضوع ورود کرده و اقدام و برخورد قانونی خواهیم داشت.

دادستان کرمانشاه در ادامه خواستار تشکیل تیمی رسانه ای قضایی شد تا به برخی از مشکلات استان ورود کرده و با مطالبه گری و انعکاس آنها، همراه با دستگاه قضا سایر دستگاه ها را برای حل مشکلات پای کار آورند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار