رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از واگذاری تنها ۲ درصد از اراضی کشاورزی کرمانشاه به افراد غیربومی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 17 October 2018

به گزارش تابناک،خسرو شهبازی اظهارداشت: اجاره دادن زمین کشاورزی کاری آزاد است و مالکیت آن با فرد است که نسبت به کشت یا اجاره یا شراکتی کار کردن اقدام کند در واقع قانون گذار در این زمینه منعی ایجاد نکرده است.

وی افزود: اگرچه عموما کشاورزان استان ما اصول علمی کشاورزی را رعایت می کنند و از سموم و کود شیمیایی به اندازه مجاز استفاده می کنند اما برخی از کشاورزان به ویژه کشاورزان با اراضی استیجاری، این گونه نیستند و درصدد استفاده حداکثری از زمین هستند بر همین مبنا توصیه می کنیم کشاورزان اراضی را به غیر بومی اجاره ندهند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: برخی از این کشاورزان با کشت غیر اصولی و استفاده غیرمجاز از کود و سموم کشاورزی درصدد فشار بیشتر به منابع آب و خاک هستند.

وی تصریح کرد: از ۹۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کمتر از ۲ درصد به نیروهای غیربومی واگذار شده است و نباید به کار گیری چند نفر کارگر غیر بومی به حساب شیوع این امر گذارده شود.

شهبازی بیان کرد: در مواردی هم برخی کشاورزان پیشرو در استانها یا مناطق دیگر هستند که سازمان جهاد کشاورزی توصیه می کند نسبت به اجاره اراضی کشاورزی در استان ما اقدام کنند تا به صورت عملی به کشاورزان ما کشت برخی محصولات را بیاموزند.

وی نمونه چنین اقدامی را توصیه به کشت چغندر توسط کشاورزان غیربومی در سرپلذهاب در سالهای نخست کشت این محصول دانست و گفت: همچنین در سالهای نخست کشت سیب زمینی از کشاورزان همدانی دعوت به کشت در اراضی کرمانشاه شد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار