همزمان با هفته استاندارد (21تا 27مهر ) نمایشگاهی از کالاهای استاندارد شده شرکت های تولیدی مازندران با موضوع 'استاندارد و حمایت از کالای ایرانی' شامگاه چهارشنبه با حضور مدیر کل استاندارد استان در ساری گشایش یافت.
کد خبر: ۶۶۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 17 October 2018

این نمایشگاه در قالب 40 واحد تولیدی لوازم خانگی، صنعتی و صنایع کشاورزی با هدف معرفی موثر و شایسته توانمندی های کیفی تولیدی و خدماتی به مردم و توسعه آن در سطوح منطقه ای و بین المللی در محل نمایشگاهی نیاوران ساری واقع در کیلومتر هشت جاده ساری به قائمشهر به مدت سه روز دایر است.
**یکهزار و 416محصول دارای نشان استاندارد در مازندران
مدیر کل استاندارد مازندران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران به فعالیت751واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه استاندارد در استان اشاره کرد و گفت: یکهزارو 416محصول تولیدی استان دارای نشان استاندارد هستند.
مسعود جوادی با بیان اینکه امروزه با توسعه و پیشرفت تکنولوژی ضرورت توجه به مصرف کالاهای استاندارد دوچندان شده است، افزود: مردم باید کالاهای با نشان استاندارد را خریداری و استفاده کنند.
وی بیان داشت: گزارش ها نشان می دهد که بسیاری از مردم به خاطر خرید ارزان به نشان استاندارد کالاها توجه نکرده و کالاهای بی کیفیت را مصرف می کنند.
مدیر کل استاندارد مازندران به کمبود نیرو برای بازرسی از همه کالاهای تولیدی و عرضه شده در استان اشاره کرد و از مردم خواست تا خودشان نسبت به داشتن نشان و علامت استاندارد کالاهای تولیدی و مصرفی استان حساس باشند .
جوادی از مردم خواست در صورت مشاهده کالاهای بدون علامت استاندارد و یا بی کیفیت مراتب را از طریق سامانه 1518 اطلاع بدهند.
وی گفت: سال گذشته 45هزار از وسایل تولیدی، صنعتی و خدماتی استان مورد سنجش استاندارد قرار گرفتند که 5واحد به دلیل تخلف تعطیل شدند.
14 اکتبر مصادف با 22 مهر روز جهانی استاندارد با شعار 'استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی' است و در کشورمان (21تا 27مهر ) به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار