در مراسم روز جهانی استاندارد صورت گرفت
طی مراسمی با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد از جمعی فعالان برتر عرصه استاندارد در استان قم تقدیر شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 24 October 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

در این مراسم نیره سادات پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، سید مهدی صادقی استاندار قم و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف استان حضور داشتند.

منصور فرزانه مدیرکل استاندارد استان قم در ابتدای این مراسم با اشاره به ارتقای جایگاه استاندارد در ایران اظهار کرد: سازمان استاندارد در چند سال اخیر گام‌های بلندی را برای ارتقاء جایگاه استاندارد در کشور برداشته است.

وی ادامه داد: مداخلات حوزه استاندارد در عرصه‌های مختلف تولید و صادرات گسترده است و این مساله بیانگر یک کار دشوار و حساس است، برای کسب توفیق در ارتقاء استاندارد در استان قم نیازمند همراهی همه دستگاه‌های استان هستیم.

مدیرکل استاندارد استان قم افزود: در یک سال اخیر بیش از 5 هزار بازدید توسط نیروهای این اداره کل از واحدهای صنفی قم صورت گرفت، همچنین 470 بازدید از وسایل بازی زمین‌ها و پارک‌های قم هم انجام شد، قبلا وضعیت این وسایل نامطلوب بود، اما شهرداری قم برای ارتقاء استاندارد وسایل بازی در شهر قم گام‌های بلندی برداشت.

فرزانه با اشاره به بازدید از آسانسورها در استان قم اظهار کرد: از 73 درصد آسانسورهای مراکز عمومی و دولتی در استان بازدید صورت گرفت که 43 درصد از این آسانسورها گواهی استاندارد ادواری را کسب کردند..

وی ادامه داد: در یک سال اخیر چهار هزار و 600 بازدید از ترازوها در بازار استان قم صورت گرفت که 16 درصد این ترازوها خطای بیش از حد مجاز داشتند.

مدیرکل استاندارد استان قم افزود: هزار و 170 اظهارنامه را در استان در یک سال اخیر مورد بررسی قرار دادیم، همچنین 250 نمونه برداری در این مدت از واحدهای نفتی در قم انجام شد.

فرزانه هدف اداره کل استاندارد استان قم را احیا و احقاق حقوق عامه دانست و تصریح کرد: در یک سال اخیر توانستیم که کیفیت نان سنگک را در نانوایی‌های استان ارتقا بدهیم، برند نان‌ها در قم، نان سنگک است.

در بخش پایانی این مراسم از صاحبان تعدادی از واحدهای تولیدی برتر استان قم در زمینه استاندارد و مدیران بخش‌های کنترل کیفیت این واحدها با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار