مدیر کل استاندارد استان قم خبرداد:
مدیرکل استاندارد استان قم گفت:در طول یک سال گذشته اداره کل استاندارد قم 2هزار و 200 اخطار به متخلفان داده است و همچنین در این مدت 11 واحد صنفی پلمپ شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷ 24 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، منصور فرزانه در همایش روز جهانی استاندارد در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم عنوان کرد: در سال‌های اخیر سازمان استاندارد گام‌های بلندی در جهت ارتقاء جایگاه استاندارد در کشور برداشته است؛ استاندارد در عرصه‌های تولید و صادرات دخالت دارد که کاری حساس و دشوار است و نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر بیش از 5 هزار بازدید صورت گرفته است و در نهایت اداره کل استاندارد قم پس از 2200 اخطار و تذکر، 11 مورد واحد صنفی را پلمپ کرد.

فرزانه عنوان کرد:همچنین 470 بازدید از وسایل بازی و پارک‌های قم صورت گرفت و با همراهی شهرداری 1 میلیارد تومان کف پوش برای استانداردسازی پارک ها هزینه و وسایل غیر استاندارد نیز جمع آوری شد.

وی بیان کرد: 73 درصد آسانسورهای مراکز عمومی و دولتی در استان مورد بازدید قرار گرفت که 43 درصد از این آسانسورها توانست گواهی استاندارد ادواری کسب کند.

مدیر کل استاندارد استان قم یادآور شد: در این مدت 4 هزار و 600 بازدید از ترازوها در بازار استان قم انجام شد که 16 درصد این ترازوها خطای بیش از حد مجاز داشتند که اصلاح شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 47 هزار مخزن سی ان جی خودروها مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته است که بخش قابل توجهی از خودروها برای خارج از استان بود زیرا هنوز در استان های همجوار آزمایشگاه راه اندازی نشده است.

فرزانه عنوان کرد: در کنترل واردات هزار و 170 اظهارنامه وارداتی را مورد بررسی قرار دادیم که مشمول مقررات استاندارد اجباری بودند؛ در زمینه ابلاغیه ها و مقررات مربوط به قاچاق سوخت، استان قم جزء سه رکن اصلی است و کار بزرگی را بر عهده داریم؛ در همین خصوص از 20 مورد واحد فرآوری نفتی موجود، 250 نمونه برداری انجام شد و همچنین از واحدهای تولیدی نفتی 880 نمونه برداری نفتی در میان370 هزار اظهار نامه صادراتی از محموله های صادراتی انجام شد.

مدیر کل استاندارد استان قم گفت: همکاری در ترغیب به استاندارد سازی را اصل مهمی می دانیم و در مرحله آخر اعلام جرم و پلمپ خط تولید وجود دارد، استاندارد عهده دار احقاق حقوق مردم است و در این زمینه بازوی همکار قوه قضائیه هستیم.

وی ادامه داد: استان قم در تولید نان سنگک برند است و با توجه به اهمیت سلامت آرد و فاصله ای که در میزان سبوس نان وجود داشت به حد استاندارد 12 درصد رسیدیم.

وی بیان کرد:تعداد نیروهای استاندارد فقط 36 نفر هستند و به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم با این حال در سال حمایت از کالای ایرانی وظیفه خود را سنگین تر می دانیم.

گفتنی است در این مراسم از فعالان عرصه استاندارد در قم با حضور رییس سازمان ملی استاندارد، تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار