ريیس اداره نظارت دامپزشکی یزد خبر داد؛
كارشناسان دامپزشكي استان يزد با اشاره به اجراي طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در ماه رمضان امسال با انجام بیش از چهار هزار و 800 مورد بازرسی بهداشتی،‌ از ضبط حدود هفت تن فراورده‌ خام دامي غیر قابل مصرف از سطح بازار و خروج آن از چرخه مصرف خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 27 July 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتر "محمد رضا صادقپور" ريیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد در اين رابطه گفت: همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی توسط شبکه‌های دامپزشکی در سراسر استان به اجرا در می‌آید كه در همين رابطه نيز در رمضان امسال بیش از دو هزار و 300 واحد تولید، فراوری و عرضه فراورده‌های خام دامی مورد بازدید و کنترل بهداشتی قرار گرفت.

وي هدف از اجرای این طرح را اطمینان هر چه بیشتر از سلامت حجم گسترده فراورده‌های خام دامی عرضه شده در ماه مبارک رمضان و تامین امنیت غذایی و سلامت مردم ذكر و خاطرنشان کرد: در اين ايام کارشناسان دامپزشکی استان بیش از چهار هزار و 800 مورد بازدید از واحدها و مراکز مختلف به عمل آوردند.

صادق‌پور اظهار كرد: با ارسال موارد مشکوک در اين بازرسي‌ها و استعلام نتیجه از آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان، حدود هفت تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

به گفته وي، علاوه بر آن 20 مورد تخلف نيز به مراجع قضایی ارجاع و با 32 مورد خودروی غیرمجاز عرضه‌کننده فراورده‌های خام دامی نیز برخورد شد.

وی در ادامه افزود: عملیات صورت گرفته حاصل کار سخت و تلاش پیگیر نیروهای انسانی متخصص در این ارگان است به گونه‎‎ای که به طور میانگین در ماه مبارک رمضان هر روز حداقل 25 اکیپ بازرسی در نوبت‌های صبح و عصر در سراسر استان مشغول نظارت و انجام وظیفه بوده‌اند.

صادق‌پور در پایان یادآور شد: اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی در تمامي ایام طول سال فعال بوده و در تامین بهداشت فراورده‌های خام دامی مورد استفاده شهروندان می‌کوشند و البته در مناسبت‌های ویژه متناسب با افزایش سطح عرضه و تقاضا ساعات کاری و حجم فعالیت آن‌ها تشدید می‌شود تا زمینه بروز هر گونه تخلف بهداشتی به حداقل ممکن برسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار