معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: يكي از استرتژي هاي استان در بحث اشتغال، تلاش براي بهبود فضاي كسب و كار است.
کد خبر: ۶۷۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 25 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر هدايت حاتمي در جلسه اقتصاد ديجيتال استان اظهار داشت: تمامي مصوبات اين جلسه لازم اجراء است و تا دو هفته ديگر كه اين جلسه برگزار مي شود، مصوبات آن جهت اجرا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه اين جلسه را بايد با قوت و جديت به پيش ببريم، خاطرنشان ساخت: بايد به سه موضوع توسعه زيرساخت ها، تسهيل و تسريع در ارائه خدمات الكترونيك و همچنين اجراي پروژه ها در زمينه بخش آي تي به منظور تسهيل گري جهت ارائه خدمات به مردم بپردازيم

وي با بيان اينكه بايد جزء استان هاي برتر و تاب كشور در زمينه خدمات دولت الكترويكي شويم، اظهار داشت: ضورت دارد كه امكانات و زيرساخت هاي لازم در روستاها و شهرها براي توسعه بخش آي تي در استان مورد بررسي قرار گيرد.

وي در ادامه با بيان اينكه يكي از استرتژي هاي ما در بحث ايجاد اشتغال، بهبود فضاي كسب و كار است، گفت: بخش عمده بهبود فضاي كسب و كار در گرو توسعه آي تي و دولت الكترونيك است لذا ما به اين موضوع براي كارآفريني و ايجاد اشتغال نگاه ويژه داريم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري خواستار استفاده از تجربيات موفق ساير استان ها در توسعه آي تي شد و گفت: فقط نبايد به تجربيات گذشته اكتفا كنيم زيرا اگر اين تجربيات و اقدامات مي خواست تحولي ايجاد كند تا حالا تحول ايجاد شده بود.

وي با تاكيد بر اجراي چندين پروژه مهم و تاثيرگذار در بخش آي تي بيان داشت: از دستگاه هاي مرتبط مي خواهم كه اجراي اين پروژه ها را با جديت تا حصول نتيجه پيگيري كنند و من در هر جلسه اي گزارش اجراي اين پروژه ها را پيگيري خواهم كرد زيرا استان اين شان و جايگاه را دارد كه به قطب ديتا سنتر در كشور تبديل شود.

دكتر حاتمي گفت: استان بايد مركز و قطب ديتا سنتر در كشور شود لذا دستگاه ها وظيفه دارند كه مدل هاي جديد و جذاب را براي سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي مورد بررسي قرار دهند.

وي حركت به سمت توسعه بخش آي تي را در گرو مشاركت و همكاري تنگاتنگ بخش خصوصي و سرمايه گذاران عنوان كرد و گفت: بايد در تمامي كارهاي مربوط به آي تي، بخش خصوصي را وارد كار كنيم لذا وظيفه دستگاه ها ايجاد انگيزه براي تشويق بخش خصوصي براي توسعه آي تي است.

وي با بيان اينكه بايد زمينه هاي ارائه خدمات به مردم را با اجراي پروژه هاي مهم و اثربخش در بخش آي تي فراهم كنيم، گفت: در جلسه بعد تمام اين موضوعات را براي اجرا از مسئولين ذيربط مورد پيگيري و بررسي قرار خواهم داد زيرا يكي از اولويت ترين كارها در استان توجه به اين بخش مهم براي اشتغالزايي و كارآفريني است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار