فراخوان دومین جشنواره فیلم تبریز منتشر شد.
کد خبر: ۶۷۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 27 October 2018

انجمن سینماگران آذربایجان‌شرقی‌ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همیاری انجمن سینمای جوانان تبریز، خانه سینمای مستند تبریز و انجمن انیمیشن استان به‌ منظور ترغیب و تشویق هنرمندان سینما و در راستای اهداف خود، دومین جشنواره فیلم تبریز را برگزار می‌کند. این جشنواره با تأکید بر ضرورت گسترش تولید فیلم مبتنی بر تجربه، اندیشه و خلاقیت و نیز تشویق فیلم‌سازان جوان و ایجاد انگیزه‌ مضاعف برای فعالیت،در شهر تبریز برگزار می‌شود.

ارزش نهادن به جایگاه هنر هفتم و گسترش فعالیت‌های سینمایی در استان آذربایجا شرقی، تأکید بر ضرورت تولید فیلم و ترغیب فیلم‌سازان استان به ساخت فیلم، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های سینماگران، ایجاد فضای پویا و با نشاط در میان جوانان و اهالی سینما و کمک به ارتقای سطح فنی و کیفی تولیدات فیلم‌سازان از طریق ارزیابی کارشناسی آثار و ایجاد کارگاه‌های آموزش سینما در جشنواره از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان شده است.

موضوع و قالب فیلم‌ها:

موضوع فیلم‌ها «آزاد» بوده و بر اساس بخشهای جشنواره در قالب‌های: «داستانی»، «مستند» و «پویانمایی» و «تجربی» مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

 

بخش‌های جشنواره:

الف- بخش آزاد: مسابقه فیلم‌های کوتاه و بلند با موضوع آزاد (مختص فیلمسازان استان آذربایجان شرقی)

ب- بخش سینمای آذربایجان: مسابقه فیلمهای کوتاه با موضوع آذربایجان (مختص فیلمسازان سراسر کشور) فیلمهایی که به فرهنگ، آداب، رسوم، جغرافیا، ارزشهای انسانی و اجتماعی منطقه آذربایجان توجه خاص داشته باشند

ج- بخش چشم‌انداز سینمای آذربایجان: نمایش فیلم‌های بلند سینمایی (تولید سینمای آذربایجان)

چ- بخش جنبی: این بخش غیررقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای ­ مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم شامل نمایش ویژه، مرور آثار، نشست‌های تخصصی(این بخش در دومین جشنواره فیلم تبریز به مرور آثار فیلمسازان "استان آذربایجان غربی" اختصاص یافته است)

د- بخش ویژه: در این بخش به بهترین فیلم کوتاه جشنواره که به هر کدام از موضوعات:کالای ایرانی، انقلاب اسلامی(بمناسیت چهل سالگی انقلاب اسلامی)، تبریز در گذر تاریخ و فرهنگ(تبریز2018) و محیط زیست نگاهی مؤثر و هنرمندانه داشته باشند، جوایزی اهدا خواهد شد.

 

شرایط و مقررات جشنواره:

1-اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام از طریق تکمیل فرمهای مربوطه و یا سایت انجمن سینماگران استان آذربایجان شرقی انجام خواهد گرفت.

2- برای شرکت درجشنواره می‌بایست فرم‌های مربوطه در سایت تکمیل و پس از درج کد رهگیری، مشخصات فیلم( نام فیلم، نام کارگردان، مدت زمان فیلم، قالب فیلم) و شماره تماس فیلمساز بر روی DVD؛ نسخه ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

3- کلیه آثار شرکت‌کننده بایستی پس از فروردین سال 1396 تولید شده باشند. چنانچه اثری به دوره قبل جشنواره ارسال شده باشد دبیرخانه جشنواره از پذیرش آن فیلم معذور خواهد بود. (فیلم‌های ارائه شده باید دارای تیتراژ بوده و سال تولید در تیتراژ ذکر شده باشد)

4- به کلیه فیلم‌های راه ‌یافته به بخش مسابقه، گواهی شرکت در جشنواره صادر خواهد شد.

5- حداکثر مدت زمان فیلم‌‌ها در بخش داستانی «30» دقیقه و در بخش مستند «40» دقیقه تعیین شده است.

6- محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

7- فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند، از بخش مسابقه حذف خواهند شد.

8- پس از راه‌یابی فیلم‌ها به جشنواره، امکان خارج کردن آن‌ها از برنامه وجود ندارد.

9- اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی‌نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهام‌های ناشی از مفاد آن و تغییر در برخی از مقررات با دبیر جشنواره خواهد بود.

10- تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول مقررات اعلام‌ شده است.

11- فرایند ارسال فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره «یک مرحله‌ای» است و در صورت انتخاب فیلم، فایل ارسال‌شده به‌صورت مستقیم و بدون هیچ تغییری به نمایش در خواهد آمد.

12- فیلم‌هایی که توسط بیش از یک کارگردان ساخته باشند، لازم است یک نفر به نمایندگی از گروه کارگردانی به جشنواره معرفی شود.

13- به‌هیچ‌عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.

14- دبیرخانه از دریافت آثار ارسالی پس از موعد مقرر معذور است.

15- دبیرخانه آسیب‌های ناشی از ارسال نادرست آثار را بر عهده نمی‌گیرد.

16- آثار ارسالی به شرکت‌کنندگان عودت داده نخواهد شد.

17- دبیرخانه جشنواره مجاز است بخش‌هایی از فیلم‌ها را در تهیه‌ تیزر جشنواره، امور تبلیغاتی یا پخش از شبکه استانی صداوسیما مورد استفاده قرار دهد.

18- مسئولیت حقوقی آثار ارسالی بر عهده‌ امضاء کننده فرم درخواست است.

 

شرایط فنی آثار و فرمت های مورد پذیرش:

 

- همه آثار ارسالی بایستی به‌صورت فایل Data بر روی DVD به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند. (فیلم‌هایی که به‌صورت DVDVideo یا همان فایلVOB ارسال شوند در جشنواره پذیرش نخواهند شد. جشنواره از پذیرش آثار بر روی نوارهایDV cam یا HD cam معذور است)

- آثار بایستی در یکی از قطع‌های Full HD- HDV- DV و ابعاد تصویرHD1280*720 یا Full HD1920*1080

- فرمت‌های قابل‌پذیرش MP4(H264) – AVI- MPEG2 -MPG4( H264) – MOV هستند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار