معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: طرح سامانه گرمسیری و منابع آبی حاصل از آن یک ظرفیت مناسب را برای توسعه مناطق غربی استان فراهم آورده است.
کد خبر: ۶۷۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 31 October 2018

 

به گزارش خبرنگار تابناک ،دکتر هدایت حاتمی در نشست کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی استان، اظهار داشت: آب یک سرمایه ملی است و این منابع ارزشمند باید بسیار دقیق و همراه با دوراندیشی، به طرح های اقتصادی توسعه آفرین تخصیص یابند.

ویخاطرنشان کرد:طرح هایی که اجرایی می شوند حتما باید با بهره گیری از تکنولوژی، مصرف آب را کاهش دهند، تا بتوانیم اراضی وسیع تری را زیر کشت ببریم.

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار داشت:یکی از مهمترین قابلیت های منطقه، کشاورزی و به ویژه باغداری است، وطرح ها در مقیاس های بزرگ و در قالب پروژه های کشت و صنعت در نظر گرفته خواهند شد علاوه بر باغداری مدرن، صنایع تبدیلی، نهالستان ها و مجموعه های آموزشی و ترویجی نیز راه اندازی خواهند شد.

حاتمی تصریح کرد:باغات به شکل دو سطحی و سه سطحی خواهند بود تا از صرفه اقتصادی مناسب برخوردار باشند، وباغ ها همچنین می توانند به کاهش گرد و غبار هوا و بهبود وضعیت محیط زیست کمک کنند. لذا برای واگذاری طرح ها نیز یک شرایط حداقلی در نظر گرفته شده تا اراضی و منابع ارزشمند آبی منطقه در اختیار سرمایه گذاران توانمند و دارای صلاحیت حرفه ای و توان مالی قرار گیرند.

وي گفت: طرح بزرگ مطالعات ساختار فضایی محدوده طرح گرمسیری انجام شده است. حاصل کار، بسیار خوب و با لایه های داده ای و اطلاعاتی با روش و رویکرد علمی است که می تواند به عنوان یک نقشه راه مناسب به توسعه بخش های غربی استان بسیار کمک کند.

دكتر حاتمي افزود: این مطالعات عالمانه را مبنای فعالیت های توسعه ای در آن منطقه قرار می دهیم. به زودی مصوبات لازم را برای اجرایی شدن نتایج آن، اخذ کرده و تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به حرکت در چارچوب آن هستند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار