رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: از هفت سال پیش تاکنون طبق وعده مسئولین قرار بود زمینی در اختیار دانشگاه رازی قرار بگیرد تا دانشکده ای مطابق با استانداردهای آموزشی در اسلام آبادغرب احداث کنیم، اما این وعده تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۶۷۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ 03 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدابراهیم اعلمی آل آقا ، با اشاره به راه اندازی دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب در سال 90، اظهار کرد: این دانشکده در حالی هفت سال پیش با اصرار برخی از مسئولین راه اندازی و چند رشته برای آن مصوب شد که محل تحصیل دانشجویانش یک مدرسه متروکه بود.

وی با بیان اینکه در آن سال قرار شد مسئولین زمینی را برای احداث دانشکده در اختیار دانشگاه رازی قرار دهند، گفت: زمینی که برای احداث دانشکده در اختیار ما قرار گرفت مربوط به منابع طبیعی بوده و جهت ساخت پروژه مشکلاتی داشت که هنوز هم برطرف نشده است.

اعلمی آل آقا با نامناسب دانستن شرایط دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب، اضافه کرد: دانشجویان غیربومی با ذهنیت یک دانشکده استاندارد دست به انتخاب این دانشکده برای تحصیل می زنند، اما وقتی وارد آن می شوند و چنین فضایی را مشاهده می کنند، دلسرد می شوند، چرا که نه امکان انصراف از دانشگاه و نه تحمل ادامه چنین فضا و کیفیت آموزشی را دارند.

اعلمی آل آقا با اشاره به تحصیل حدود 200 دانشجو در دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب، گفت: امسال جذب دانشجو را در این دانشکده متوقف کردیم و به دانشجویان آن اجازه دادیم که به دانشگاه مورد نظر خود انتقال داده شوند و حدود 90 درصد از دانشجویان آن انتقالی گرفته اند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر این دانشکده فعال بوده و حتی برای تعداد اندک دانشجویان نیز کلاس های درس را دائر خواهیم کرد، اما تا زمانی که استانداردهای آموزشی در این دانشکده تامین نشود، پذیرش های جدید را متوقف می کنیم.

رئیس دانشگاه رازی همچنین اعلام کرد: اگر زمین احداث دانشکده تامین شود، طبق موافقتنامه دولت موظف به تامین اعتبار ساخت پروژه است.

وی از تلاش‌ برخی از مسئولین برای اجاره کردن مکانی دیگر و انتقال دانشکده اسلام آباد غرب به محل جدید خبر داد و یادآورشد: ساختمان هلال احمر، مرکز پیام نور، مرکز علمی کاربردی و ساختمان واحد دانشگاه آزاد این شهرستان از جمله مکان های پیشنهاد شده هستند که سه مکان اول دارای شرایط تحصیل دانشجویان نبوده و در حال رایزنی برای اجاره دانشگاه آزاد هستیم.

اعلمی آل آقا در ادامه با انتقاد از تلاش برای کشاندن آموزش عالی از سطح ملی به سطح شهرستانها، عنوان کرد: به جای توسعه دانشگاه در سطح شهرستانها باید سعی کنیم دانشگاه های باکیفیت در مراکز استانها داشته باشیم.

وی به وجود برخی از صنایع همچون کارخانه های سیمان، روغن و... در شهرستان اسلام آبادغرب اشاره کرد و افزود: به جای اینکه تربیت مهندسینی داشته باشیم که بازار کار آنها در شرایط کنونی اشباع شده، می توانیم پژوهشکده هایی را در این شهرستان راه اندازی کنیم تا در خدمت صنایع آن باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار