مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نبود کارت‌خوان در مطب پزشکان استان کرمانشاه را تخلف اعلام کرد و گفت: کارت‌خوان ملاکی برای محاسبه مالیات نیست
کد خبر: ۶۷۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 04 November 2018

به گزارش  تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس، در مطب برخی از پزشکان برای فرار از مالیات و مشخص نبودن درآمدشان و همچنین دریافت ویزیت اضافه، دستگاه کارت خوان وجود ندارد و بیمار باید حتما پول نقد به همراه داشته باشد و نقدی ویزیت خود را پرداخت کند.

اگر برای مراجعه به پزشک متخصص به پارکینگ شهرداری کرمانشاه مراجعه کرده باشید این امر را به وضوح مشاهده می‌کنید، خبرنگار فارس به صورت گذری از چندین مطب متخصص و مراکز سونوگرافی و رادیولوژی این مکان، موضوع مذکور را پیگیری کرد، اغلب آن‌ها به دستگاه کارت‌خوان مجهز بودند و تعدادی نیز با اینکه در ساختمان‌های چند طبقه با آسانسور شلوغ مستقرند، بیماران را برای پرداخت ویزیت به صورت نقدی، به خوپرداز نزدیک مطب راهنمایی می‌کردند.

خبرنگار فارس، شخصا شاهد مراجعه چندین بیمار به همراه کودکان خود بدون پول نقد (با داشتن کارت بانک) به یکی از مطب‌های متخصص کودکان واقع در پارکینگ شهرداری مستقر در طبقه سوم بود که مجبور می‌شدند با نارضایتی و دلخوری بچه به بغل، نزدیک به 60 پله را پایین بروند و بعد از سرگردانی در خیابان به دنبال خودپرداز، برمی‌گشتند.

یکی از بیماران از منشی این مطب پرسید، چرا دستگاه کارت‌خوان ندارید؟، جواب داد نداریم (بدون توضیحی دیگر)... به همین سادگی، انگار که بیمار حق اعتراض ندارد اگر ادامه دهد نهایتا می‌گویند بروید مطبی دیگر...

پایین از پله‌ها، دست‌فروشانی وجود داشتند که کنار خیابان بساط پهن کرده‌ و هر کدام مجهز به دستگاه کارت‌خوان بودند در حالی که برخی از پزشکان متخصص همین خیابان کارت‌خوان نداشتند.

این موضوع در مطب متخصص غدد در طبقه پنجم یکی از ساختمان‌های پزشکان پارکینگ شهرداری که همیشه آسانسورش شلوغ است، نیز به وضوح دیده شد.

در ادامه این گزارش به یکی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی پارکینگ شهرداری رسیدیم که با ورود به این مرکز با ازدحام جمعیتی از کودک، زن، مرد و پیر و جوان مواجه شدیم که با وجود اینکه تمامی صندلی‌های اتاق انتظار پر شده بود بیرون از مرکز در راهرو نیز مراجعه کنندگانی وجود داشت، منشی این مرکز نیز فقط پول نقد از بیماران دریافت می‌کرد، البته در اینجا برخلاف انتظار آسانسور خلوتر بود یعنی با پنج دقیقه انتظار می‌توانستی استفاده کنی.

البته، پزشکانی هم در پارکینگ شهرداری بودند که مجهز به دستگاه کارت‌خوان بودند، حال به اسم چه کسی...(الله‌اعلم).

مثل اینکه از نظر قانونی، دستورالعملی که پزشکان را ملزم به داشتن کارت‌خوان کند، ابلاغ نشده است، اما مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، نبود کارت‌خوان در مطب پزشکان استان کرمانشاه را تخلف اعلام کرده است.

داریوش جودکی خطاب به پزشکان، متذکر شده، کارت‌خوان ملاکی برای محاسبه مالیات نیست و پزشکانی که ندارند با پیگیری، مشمول برخورد می‌شوند.

وی تعرفه اعلام شده از سوی دولت را برای همه پزشکان لازم‌الاجر دانست و گفت: 500 پرونده طی سال جاری در زمینه بهداشت و درمان و دارو وارد تعزیرات حکومتی شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار