جشنواره "گلاریژان" در روستای تاریخی سرماج هرسین با هدف زمینه سازی برای تبدیل این روستای گردشگری به "دهکده سلامت" برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 05 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کوروش بهرامی مشاور اجرایی ، از تلاش برای تبدیل روستای سرماج هرسین به عنوان دهکده سلامت استان خبر داد و افزود: از آنجایی که روستای سرماج دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و جاذبه های گردشگری زیادی است، تصمیم برآن شد تا این روستا را به عنوان دهکده سلامت استان معرفی کنیم.

وی بابیان اینکه مقدمات اجرای این طرح را در نشستی با پرفسور معصومی- جراح و متخصص قلب و عروق- مطرح کرده‌ایم، ادامه داد: در این نشست ها مقرر شد افرادی که در استان جراحی قلب و عروق انجام می دهند، دوره نقاهت خود را در این دهکده سپری کنند.

مشاور اجرایی جشنواره گلاریژان عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف، درتلاشیم تا ابتدا با اجرای چند رویداد گردشگری به معرفی این روستا بپردازیم.

وی برگزاری جشنواره گلاریژان -برگ ریزان- را اولین رویداد برای رسیدن به این هدف دانست و گفت: طراحی این رویداد توسط گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه انجام گرفته است.

بهرامی بابیان اینکه جشنواره گلاریژان پیش از پایان پائیز برگزار خواهد شد، گفت: برنامه های مختلفی را همچون اجرای موسیقی محلی، بازیهای بومی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، طبیعت گردی، پخت انواع نان‎ها و غذاهای بومی و ... برای این جشنواره تدارک دیده ایم.

وی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان روستایی، توانمندسازی جوامع محلی، توسعه گردشگری روستایی و عشایری، معرفی جاذبه های گردشگری کمتر معرفی شده استان، توسعه کسب و کارهای جدید و نوبنیان و کاهش مهاجرت روستائیان به شهر را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

این مسئول بابیان اینکه روستای سرماج دارای ظرفیت های بالای گردشگری در ابعاد تاریخی، طبیعی و فرهنگی است، گفت: مهمترین اثر تاریخی این روستا، قلعه سرماج متعلق به زمان سامانیان است که در سه فرسنگی کتیبه جهانی بیستون قرار دارد.

به گفته این مسئول این قلعه که پیرامون آن را خندقی احاطه کرده مقر حکومت سلسه حسنویه و محلی برای جمع کردن خراج و نذورات و ارسال آن به مکه و مدینه بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار