مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از برگزاری رویداد ملی "شادپیمایی عروسک‌ها"طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ آبان در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 06 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مهنار فتاحی ، اظهار کرد: رویداد ملی "شادپیمایی عروسک‌ها" در روز اول برگزاری خود در شهر کرمانشاه و برای کودکان و نوجوانان این شهر به اجرای برنامه خواهد پرداخت و در روز دوم نیز در دو شهرستان زلزله زده سرپلذهاب و ثلاث باباجانی برنامه خواهد داشت.

فتاحی اضافه کرد: برنامه‌های این رویداد ملی صبح‌ها به صورت اجرای جمعی خواهد بود و عصرها نیز گروه های نمایشی و عروسک‌هایشان به جمع کودکان و نوجوانان رفته و اجرای برنامه خواهند داشت.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گروه‌های هنری و عروسک‌هایشان در دو قالب فردی و گروهی در 10 نقطه شهر کرمانشاه و 10 نقطه شهرهای سرپلذهاب، ثلاث باباجانی و روستاهای این دو شهرستان به اجرای برنامه های شاد برای کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

وی گفت: این رویداد ملی با حضور گروه های نمایشی از سراسر کشور برگزار خواهد شد و تاکنون حضور بیش از 120 میهمان در این رویداد قطعی شده است.

فتاحی اضافه کرد: عروسک شاخص این رویداد "کاکه" عروسک غول پیکر کرمانشاهی است که پیش از این نیز در نوروز گذشته برای کودکان و نوجوانان شهرستان زلزله زده ثلاث باباجانی به اجرای برنامه پرداخته بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: اجرای سرود آیینی "بوکه بارانه" با معنای عروسک باران خواه به همراه اجرای موسیقی های شاد از دیگر برنامه های برگزاری رویداد ملی شادپیمایی عروسک‌ها در استان کرمانشاه خواهد بود.

رونمایی از عروسک های غول پیکر، ساخت عروسک‌های دست ساز توسط کودکان و نوجوانان و بزرگترها و... از دیگر برنامه های رویداد ملی شادپیمایی عروسک‌ها در استان کرمانشاه خواهد بود که فتاحی به آنها اشاره کرد.

فتاحی سپس هدف از برگزاری رویداد ملی شادپیمایی عروسک ها را ایجاد شادی و نشاط بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه عروسک ها واسطه های تربیتی هستند، امیدواریم برگزاری این رویداد بتواند در انتقال موضوعات تربیتی به کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار