رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی از انجام روزانه ۹۴ ماموریت اورژانسی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 06 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،صائب مدرسی اظهار داشت: عمده‌ترین مراجعات انجام شده به مراکز اورژانس استان کرمانشاه به دلایل بیماری‌های قلبی، تنفسی و انواع مسمومیت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط ماموریت‌های انجام شده در شهرستان کرمانشاه روزانه ۹۴ مورد بوده است، افزود: مدت زمان حضور نیروهای اورژانس بر بالین بیماران در ۸۰ درصد ماموریت‌ها ۷.۲ دقیقه بوده این در حالی است که به طور متوسط این عدد باید در کلانشهرها زیر ۱۰ دقیقه و در جاده ها کمتر از ۱۵ دقیقه باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۵۷۸ ماموریت برای رسیدگی به بیماران قلبی و یک هزار و ۴۶۵ ماموریت برای بیماران تنفسی انجام گرفته و تا کنون ۷۳ ماموریت نیز به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل بارش قرار داریم و در این ایام آمار تصادفات افزایش می یابد رانندگان باید ایمن رانندگی کنند و نیز در این فصل مسمومیت با گاز منوکسید کربن شیوع بیشتری دارد بنابراین باید در نصب بخاری ها و رعایت استانداردها دقت کافی شود.

مدرسی افزود: اگر همه اهالی خانه دچار علائمی نظیر سرما خوردگی شدند ممکن است مسمومیت با گاز منوکسید کربن رخ داده باشد که در این صورت باید در و پنجره ها باز گذاشته شود.

وی گفت: در صورت مسمومیت با گاز منوکسید کربن باید فرد در معرض هوای آزاد قرار گیرد و سریع با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس حاصل شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار