مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ۲۳۹۵ واحد آسیب دیده در زلزله تا کنون یک هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی تخریب شده مددجویان تحت پوشش در زلزله تکمیل شده است.
کد خبر: ۶۷۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 11 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه،در نشست خبری که امروز بمناسبت سالگرد زلزله آبان ماه 96 در کرمانشاه برگزار شد؛به تشریح خدمات بهزیستی در مناطق زلزله زده اشاره نمود و افزود:با توجه به اینکه 50 درصد مددجویان خانه های خود را تحویل گرفته اند .

وی خاطر نشان کرد:ازابتدای زلزله یک‌هزار و 214 کانکس و 500 تخته چادربه غیر از کمک های هلال احمر  و با  کمک خیران و بهزیستی به زلزله‌زدگان اهدا شد .

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت:23 نفر از معلولانی که کسی برای نگهداری نداشتند به مرکز استان منتقل داده شدند. 

قادری با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در همه جوامع دارد، افزود:با وقوع  چنین حادثه هایی این آسیب‌ها مضاعف می شود که ما برای اولین بار در کشورپنج گام آسیب‌ها را رصد کرده و در جهت رفع آنها ۱۰۶ روانشناس اقدامات لازم را انجام دادند. 

وی تصریح کرد:77 هزار و 500 خانوار فرم روانشاسی رو پر کردند که بعد از بررسی بیش از 6 هزار نفر  در اولویت اول و 22 هزار نفر نیز در اولویت دوم جهت غربالگری قرار گرفتند.

به گفته این مسئول،14 کودک بی سرپرست ،188 زن بی سرپرست ،118 معلول که 26 مورد آن قطع نخاعی هستند به مددجویان بهزیستی اضافه شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:در 2مرکز روان‌درمانی در شهرستان‌های تازه آباد و سرپل‌ذهاب فعالیت ها به صورت صددرصد رایگان انجام می دهند.

قادری به اجرای طرح حمایتی دولت برای خانوارهای مددجوی بهزیستی و اهدای سبد کالا خبر داد و اذعان داشت: در سراسر استان  فروشگاه های زنجیره ای رفاه آماده خدمات رسانی به مددجویان تحت حمایت هستند و این طرح از فردا، 21 آبان‌ماه اجرا می شود.

وی افزود:در این طرح به سرپرست خانوارهای یک نفره 100 هزار تومان، خانوارهای دو نفره 150 هزار تومان، خانوارهای سه نفره 200 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره 250 هزار تومان و خانوارهای پنج نفر به بالا 300 هزار تومان برای خرید اقلام اساسی به  کارت یارانه واریز می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت:بیش از 450 کامیون اقلام مختلف با همکاری مردم و مسؤولان بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار