مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار برای فعال شدن مجدد پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۷۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 11 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، معصومه حسنی خوانساراز اختصاص هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه خبرداد و اظهار کرد: این پروژه سال 86 کلنگ زنی شد و تا سال 91 حدود دو و نیم میلیارد تومان صرف ساخت آن شد، اما از این سال به بعد اعتباری به این پروژه اختصاص نیافت.

وی عنوان کرد: درحال حاضر این پروژه بیش از 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد و علاوه بر اعتباری که اخیرا اختصاص یافته، جمعا به پنج میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه همچنین بااشاره به تخریب دو کتابخانه و آسیب دیدگی چهار کتابخانه دیگر استان در زلزله بزرگ سال گذشته، عنوان کرد: برای بازسازی و مقاوم سازی این شش کتابخانه حدود چهار میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم.

به گفته این مسئول در حال حاضر تعدادی کتابخانه بصورت کانکس در مناطق زلزله زده دایر است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی(24 تا 30 آبان) در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: در این هفته برگزاری برنامه های متنوعی همچون تحلیل و بررسی دو کتاب، افتتاح دو کتابخانه در شهرهای کرمانشاه و ازگله، برگزاری مراسم هفته کتاب و کتابخوانی، دورهمی والدین و کودکان، مسابقه کتابخوانی، برگزاری مراسم یادبود درگذشتگان زلزله سال گذشته که عضو کتابخانه های استان بودند، مراسم اختتامیه جشنواره کتاب و کتابخوانی در استان، برنامه قصه گویی، معرفی کتاب، برگزاری دوره آموزش قصه گویی برای مادران و... را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

حسنی خوانسار با بیان اینکه درحال حاضر بیش از یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب در 103 کتابخانه عمومی استان موجود است، اعلام کرد: در این هفته در تلاشیم تا در قالب طرحی اقدام به جمع آوری کتاب های بلااستفاده شهروندان کرده و آنها را به ذخیره کتابخانه های استان اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: این طرح در چهار کتابخانه شهر کرمانشاه و سطح همه شهرستانهای استان اجرا خواهد شد.

به گفته این مسئول درحال حاضر به ازاء هر دو نفر جمعیت یک جلد کتاب در کتابخانه های استان موجود است.

مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه 24 آبان به مناسبت اولین روز هفته کتاب و کتابخوانی عضویت در تمام کتابخانه های استان رایگان است، گفت: در این هفته 134 نشست کتابخوان در کتابخانه ها و مدارس استان و نیز 22 جلسه نقد و رونمایی کتاب را خواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار