/یکسال از زلزله گذشت/
استاندار کرمانشاه گفت:دولت برای جبران این خسارت ها و بازسازی کامل مناطق زلزله زده تا امروز دولت برای بازسازی این مناطق ۱۰ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان بار مالی متحمل شده و بدون هیچ منتی تا پایان بازسازی در کنار مردم خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 12 November 2018

به گزارش خبرنگارتابناک، هوشنگ بازوند،استاندار کرمانشاه امروزدر مراسم سالگرد درگذشتگان زلزله کرمانشاه که در روستای کوییک حسن سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته حدود شش هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد که برای حبران این خسارت ها با قیمت های امروز باید 10 تا 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع کمک های مردم و هلال احمر 394 میلیارد تومان بوده، در حالی که دولت تنها برای کمک های بلاعوض 1552 میلیارد تومان، برای ما به تفاوت وام های ارزان قیمت بازسازی 2900 میلیارد تومان و برای سود امهال تسهیلات 1300 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت:روند بازسازی مناطق زلزله زده استان خوب است در واقع حدود 9 ماه زمان مفید داشتیم که در این مدت 70 هزار واحد مسکونی بازسازی یا تعمیر شده است که در مقایسه با زلزله ورزقان سرعت بازسازی در کرمانشاه مناسب بوده است.

بازوند تصریح کرد: از 68 هزار واحد تعمیری مناطق زلزله زده استان تاکنون تعمیر 53 هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین تاکنون 17 هزار واحد تخریبی احداث شده است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار