رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ازبرنامه ریزی این دانشگاه برای برگزاری دو همایش بزرگ فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 26 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ازبرنامه ریزی این دانشگاه برای برگزاری دو همایش بزرگ فرهنگی خبر داد.
برگزاری همایش نماز در فرهنگ رضوی
اورنگ ایلامی با اشاره به تلاش های این دانشگاه برای توسعه اقدامات موثر فرهنگی در استان از برگزاری همایش ملی نماز، سلامت جسم و جان و سیری در فرهنگ و سیره رضوی در مرکز استان خبر داد.
اورنگ ایلامی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: این همایش ششم تا هفتم آذرماه با همکاری اعضای هیات علمی و محوریت گروه معارف و فعالیت بخش های مختلف اجرایی می شود.
ایلامی با اشاره به برگزاری جلسات و نشست های متعدد در راستای تحقق هرچه بهتر اهداف همایش، تصریح کرد: استارت کار در سال ۹۶ زده شد و ۴۰۰ ساعت نشست و جلسه برنامه ریزی نیز عملیاتی شد.
ایلامی با بیان اینکه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری سایت برگزاری همایش فعال و پذیرش مقالات در خرداد ماه اجرایی شد، ابراز داشت: حدود ۲۰۳ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.
وی افزود: در همین راستا ۱۲۰ مقاله پذیرش شد که ۳۰ مقاله با محوریت سخنرانی و ۹۰ مورد به شکل پوستر ارائه می شود.
ایلامی همچنین از حضور ۱۰۰ شخصیت علمی در این همایش خبر داد و بیان کرد: تلاش شده تا در این همایش از ظرفیت نخبگان و شخصیت های علمی و دینی به نحو مطلوبی استفاده شده و هدفگذاری های این همایش خروجی مطلوبی را رقم بزند.
وی با اشاره به پوشش خبری و تلوزیونی این همایش، ابراز داشت: این همایش ملی از شبکه معارف نیز پخش خواهد شد.
 
دانشگاه علوم پزشکی استان و دو همایش بزرگ فرهنگی / 120 مقاله و 100 نخبه فرهنگی ایران میهمان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات
 
حضور اندیشمندان کشورهای اسلامی در یاسوج
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه به برنامه ریزی های این دانشگاه برای برگزاری همایش (طب در فرهنگ رضوی) خبر داد و گفت : این همایش بین المللی برگزار می شود .
وی همچنین از حضور کشورهای اسلامی عضو آیسسکو (ISESCO) در این همایش خبر داد و گفت: امید است هدفگذاری و خروجی مناسبی در این راستا داشته باشیم.
استقبال بی نظیر پژوهشگران
دبیر برگزاری همایش ملی نماز، سلامت جسم و جان و سیری در فرهنگ و سیره رضوی گفت: اخذ مجوز در راستای برگزاری همایش از پایگاه استنادی جهان اسلام عملیاتی شده است.
محمد جواد فرح بخش افزود: این همایش از سلسه برنامه های شانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) است و برنامه ریزی و جلسات متعددی برای برگزاری هرچه مطلوب تر و کاربرد محور آن انجام شده است.
فرح بخش با اشاره به استقبال از این همایش ملی، اظهار داشت: در سامانه ثبت نام در طول یک روز تنها ۶۰۰ مورد پیش ثبت نام را داشتیم و استقبال خوبی از همایش انجام گرفت.
 
دانشگاه علوم پزشکی استان و دو همایش بزرگ فرهنگی / 120 مقاله و 100 نخبه فرهنگی ایران میهمان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

فرح بخش با تاکید بر کاربردی سازی مقالات و محتوای همایش،  ابراز داشت: در تلاشیم که محتواهای ارسال شده کاربردی شده و خروجی محوری و اعتلای حوزه فرهنگ و دین را به شکل مطلوب تری داشته باشیم.
دبیر برگزاری همایش ملی نماز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های مختلف دانشگاه در حوزه دینی و فرهنگی، ابراز داشت: هفت تفاهم نامه با بخش ها و دستگاه های مختلف در راستای توسعه هدفگذاری های دینی و فرهنگی منعقد و اجرایی شده است.
فرح بخش گفت: همچنین طی یکسال ۴ کرسی نظریه پردازی برای اولین بار توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شده است که تحقق این مهم نشان از توجه مناسب به اهداف و برنامه های این حوزه است.
وی با تاکید بر محتواسازی با محوریت خانواده، افزود: مجله علمی پژوهشی با نام اخلاق خانواده نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی اجرایی  می شود و امید است که خروجی مناسبی در این بخش داشته باشیم.
 
دانشگاه علوم پزشکی استان و دو همایش بزرگ فرهنگی / 120 مقاله و 100 نخبه فرهنگی ایران میهمان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات
 
ویژگی های منحصر به فرد همایش
در ادامه این نشست دبیر کمیته علمی همایش هم در خصوص فرایند پذیرش مقالات گفت : از زمان اعلام پذیرش با توجه به پیش بینی دو روش آنلاین و فرستادن ایمیل ، متقاضایان شرکت در همایش اقدام به ارسال آثار خود نمودند.
وی افزود : از 203 مقاله دریافتی تعدادی به صورت آنلاین و تعدادی هم به صورت ارسال از طریق ایمیل دریافت که بلافاصله این مقالات کدگذاری شده و برای دواران بدون نام ارسال می شدند و تمام تلاش بر این بوده که فرایند داوری کاملا قانونی برگزار شود.
وی گفت : داوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد که در مرحله مقدماتی 25 درصد مقالات که چهارچوب یک مقاله علمی را نداشتند حذف شد و مابقی را 9 داور بررسی که نتایج به صورت مجازی برای 4 داور ارسال شدند تا نتیجه نهایی اعلام شود.
دبیر کمیته  علمی همایش گفت : در این همایش برای اولین بار در استان از پوستر به صورت الکترونیکی استفاده شده است.
وی افزود : یکی از ویژگی های این همایش توزیع جغرافیایی مناسب است به گونه ای که از اکثر نقاط کشور شرکت کننده داریم  ضمن اینکه در این همایش شرکت کنندگانی با رتبه آیت الله تا پژوهشگر با مدرک کارشناسی حضور دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برگزاری موفق این دو همایش در سال جاری می تواند کارنامه ای درخشان از اقدامات فرهنگی برای دانشگاه علوم پزشکی باشد . ضمن اینکه استقبال خوب از این همایش هم یکی از نکاتی است که می تواند به توسعه چنین اقداماتی در دیگر دستگاه ها منجر شود.
 
دانشگاه علوم پزشکی استان و دو همایش بزرگ فرهنگی / 120 مقاله و 100 نخبه فرهنگی ایران میهمان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار