رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: به منظور ایجاد هم افزایی میان دستگاه های متولی فرهنگی درحوزه تولید فیلم، طرح تشکیل «شورای فیلم و تصویر» در این استان تصویب و اجرایی شد.
کد خبر: ۶۸۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 28 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمد کاظم رضوانی با بیان اینکه تجربه همکاری مشترک میان دستگاه های مختلف فرهنگی درقم بسیار کم است افزود: شورای فیلم و تصویر به منظور راهبری و برنامه ریزی منسجم در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با تصویب تشکیل این شورا بسیاری از موازی کاری ها حذف، اولویت بندی ها تعیین و هدف گذاری های استان در حوزه تولید فیلم و تصویر به صورت منظم و با برنامه انجام می شود که این امر بخش مهمی از نابسامانی موجود در این حوزه را کاهش می دهد.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای فیلم و تصویر قم گفت: در این جلسه تشکیل شورا و همچنین کلیات اساسنامه این شورا به تصویب رسید.

رضوانی با بیان اینکه فعالیت این شورا در استان ها با ابلاغ سازمان سینمایی کشور درحال اجرایی شدن است افزود: بهره گیری از فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، ایجاد تولید محتوا و نظارت کلان بر تولیدات تصویری از جمله اولویت های آن می باشد.

وی با بیان اینکه 20 نهاد مختلف دولتی و خصوصی فعال درحوزه تولیدات تصویری عضو این شورا هستند ادامه داد: با نهایی شدن بررسی و تصویب اساسنامه این شورا شاهد تحول در حوزه تولید محتوای تصویری و حذف موازی کاری در این زمینه خواهیم بود.

حدود 500 هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صداربرداری، تدوین و بخش های مختلف مرتبط با تولید فیلم وجود دارد

در حال حاضر سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی و سینمای آیه با 140 صندلی سه سینمای فعال شهر قم می باشد.

12 موسسه فرهنگی هنری فیلم سازی، 9 آموزشگاه آزاد سینمایی و 2 انجمن سینما جوان و انجمن پویانمایی در قم فعال است و پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد موسسه های تک منظوره هنری سینمایی استان در زمینه های تجسمی، نمایشی، موسیقی، مد و لباس و فیلمسازی به طور میانگین رشد 170 درصدی داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار