جهانگیری مطرح کرد:
معاون اول رئیس جمهور گفت:معاون اول رييس جمهوري گفت: سرعت عمل در امداد و نجات، اسکان موقت و بازسازی مناطق زلزله‌زده بسیار مطلوب و قابل تامل بود.
کد خبر: ۶۸۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 29 November 2018


به گزارش تابناک؛ دكتر اسحاق جهانگيري در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری قصرشیرین افزود: ملت ایران خاطره جانفشانی مردم عزیز استان کرمانشاه را در دفاع از مرزهای کشور در دوران دفاع مقدس از خاطر نخواهند برد.

وي اظهار داشت: حادثه تلخ زلزله آبان سال گذشته کام تمام ملت ایران را تلخ کرد اما از طرفی عظمت و شکوه ملت ایران را نشان دادند، به طوریکه از تمام کشور برای این ملت در روزهای سخت به خوبی نشان می دهند که از پیشینه تمدنی بسیار قوی برخوردار است و محکم کنار هم می ایستند. این احساس تعهد و وظیفه در میان مسوولین نیز به خوبی دیده شد.

معاون اول رييس جمهوري ادامه داد: زلزله سال گذشته همچنین اقتدار مدیریتی خوبی را در کشور به نمایش گذاشت، با حضور به موقع ارتش و سپاه و نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی و امدادی تا ساعت ۱۱ روز بعداز زلزله هیچکس زیر آوار باقی نماند.

دكتر جهانگيري افزود: سرعت عمل در امداد و نجات، اسکان موقت و بازسازی مناطق زلزله‌زده بسیار مطلوب و قابل تامل بود.

وي گفت: مردم کشور از دولت انتظار دارند که به امور هموطنان زلزله‌زده رسیدگی ویژه داشته باشد، تمام دستگاه‌ها نیز صادقانه با تمام توان سعی در انجام وظیفه خود نسبت به زلزله‌زدگان دارند. کسانیکه سعی دارند فعالیت و عملکرد دولت را در منلطق زلزله زده زیرسوال ببرند، غافل از آن اند که با دلسرد کردن مردم، به کلیت کشور آسیب می زنند‌.

معاون اول رييس جمهوري با بيان اينكه در مدیریت زلزله کرمانشاه، عملکرد بسیار خوبی صورت گرفته است و مجموعه مدیران تلاش قابل تقدیری از خود نشان داده اند،گفت:زلزله ۶.۴ریشتری اخیر یک پیام روشن برای تمام کشور داشت که اگر ساخت و سازها با اصول فنی صورت گیرد می توان با زلزله زندگی کرد.

دكتر جهانگيري ادامه داد: در ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اقدامات بسیار چشمگیری صورت گرفته است و سرعت ساخت و ساز در مناطق شهری زلزله زده استان کرمانشاه باید شتاب بیشتری به خود گیرد.

وي افزود: اگر وزیر نیرو پیشنهاد احتساب تعرفه برق قصرشیرین را بر مبنای مناطق گرمسیری ارائه کند، ما در هیئت دولت آن را تصویب می کنیم.

وي با بيان اينكه باید با همکاری دولت عراق تدبیری پایدار برای بازگشایی مرزخسروی در نظر گرفته و اجرا شود تصريح كرد: کولبری یعنی حمل یک بار سنگین توسط یک انسان، که از نظر انسانی مورد تایید ما نیست و دولت برای حفظ کرامت مرزنشینان برنامه های خوبی دارد تا درآمد مناسبی برای مردم مناطق مرزی ایجاد شود. اگر مصوبات دولت در این زمینه نیاز به اصلاح داشته باشد، اصلاحات و بازنگری لازم را انجام می دهیم.

دكتر جهانگيري اظهار داشت:مهندس بازوند -استاندار کرمانشاه- از بهترین استانداران دولت است. کرمانشاه جوانان تحصیلکرده خوبی دارد و باید اقداماتی اساسی برای اشتغال آنها صورت دهیم. اگر اعتبارات تخصیص یافته برای تسهیلات اشتغال در کرمانشاه کافی نباشد، بخاطر وضعیت ویژه استان کرمانشاه، از سهم دیگر استان ها کم می کنیم و به سهم کرمانشاه اضافه می کنیم.

وي در پايان افزود: ظرفیت مرزی استان های مرزی، از اهرم های موثر کشور در زمان تحریم‌هاست. امریکا می داند که کشور پهناور و‌ ملت بزرگ ایران را نمی توان در محاصره اقتصادی قرار داد و باید بدانند که فقط با زبان تکریم با ملت شکست ناپذیر ایران می توان صحبت کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار