رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنقروکلیایی گفت: از مجموع ۲۰ حمام تاریخی این شهرستان، سه حمام ثبت ملی شده و مستندسازی ثبت ملی کردن ۱۷ حمام دیگر را نیز آغاز کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۸۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 03 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،داریوش فرمانی بااشاره به وجود 20 حمام تاریخی در این شهرستان، اظهارکرد: البته تعداد حمام های تاریخی شهرستان سنقر و کلیایی حدود 150 حمام بوده که در طول دهه های گذشته بخش اعظم آنها از بین رفته است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ایل کلیایی از سایر ایل‌‎های کرمانشاه زودتر یکجانشین شده اند، بنظر می رسد این عامل یکی از مهمترین دلایل احداث حمام های تاریخی بسیار در شهرستان سنقروکلیایی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی سنقر بابیان اینکه تاکنون سه حمام تاریخی خان جمال زمانی، چرمله علیا و سطر این شهرستان ثبت ملی شده اظهار کرد: درحال مستندسازی برای ثبت ملی کردن 17 حمام باقی مانده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کار مرمت و بازسازی تعدادی از این حمام ها را آغاز کرده‌ایم و درحال حاضر نیز مرمت و بازسازی حمام های ده رضوان و حسین بنه در مراحل پایانی خود قرار دارند.

فرمانی بابیان اینکه فاز دوم مرمت حمام های سطر، چرمله علیا و خان جمال زمانی هم در هفته های اخیر انجام شده، اضافه کرد: برای سال آینده هم مرمت وبازسازی سه حمام تاریخی کُچگینه، دهنو و سردره قبادی را در برنامه داریم.

وی یادآورشد: درتلاشیم تا پس از انجام مراحل احیاء و ثبت ملی این حمام ها، آنها را از طریق صندوق احيا و بهره‌برداري اماکن تاريخي و فرهنگي سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار