رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: نظام از آزمون خدمت رسانی به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه سربلند بیرون آمده است.
کد خبر: ۶۸۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 03 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، محمدرضا رضایی در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که پس از بازدید جمعی از اعضای این کمیسیون از مناطق زلزله زده کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در این بازدید دیدیم که یک سال پس از زلزله بزرگ کرمانشاه کار بازسازی به خوبی در حال انجام است و حیات و زندگی در منطقه جاری است.

وی گفت: حجم خرابی های ناشی از زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته کرمانشاه خیلی زیاد بود، اما امروز شاهدیم که روند بازسازی به خوبی پیش می رود. در این بین دولت هم با وجود محدودیت منابع به خوبی به تعهداتش عمل کرده و در بحث اعتبارات و تسهیلات به خوبی منابع لازم جهت بازسازی را تامین کرده است.

رضایی با بیان اینکه مجلس نیز پیگیری و مصوبات خوبی در بحث کمک به بازسازی این مناطق داشته، افزود: در مجموع می توان گفت: نظام از آزمون خدمت رسانی به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه سربلند بیرون آمده است.

وی به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن بر روند بازسازی اشاره کرد و گفت: در این شرایط تسهیلات پرداختی برای بازسازی واحدهای مسکونی جوابگو نیست و باید رقم تسهیلات افزایش یابد که در این خصوص گزارشی تهیه و به رییس مجلس و دیگر مسئولین ارائه خواهیم داد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به احتمال وقوع زمین لرزه در اکثر نقاط کشور، گفت: در این شرایط باید با احداث ساختمان های مقاوم که تاب آوری بالایی در مقابل زلزله داشته باشند، خطرات اینگونه حوادث را کاهش دهیم. به خصوص ساختمان هایی مانند بیمارستانها و مدارس باید تاب آوری بالایی داشته باشند که بعضا مشاهده می شود اینگونه نیست.

رضایی بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص بیمه کردن منازل مسکونی نیز تاکید کرد و گفت: معمولا پس از وقوع چنین حوادثی همه نگاه ها به دولت است که با تامین منابع به بازسازی کمک کند، در این بین جای بیمه ها خالی است که باید بخشی از بار را به دوش بکشند. متاسفانه در زمینه فرهنگ بیمه ضعیف عمل کرده ایم.

وی بر لزوم مستندسازی تجارب زلزله کرمانشاه تاکید کرد و گفت: این تجارب باید مستندسازی شود تا در حوادث احتمالی آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف دارد، گفت: جای تاسف است که با این ظرفیت ها نرخ بیکاری این استان بالاست. نیاز است در حوزه های گردشگری، صنایع و کشاورزی سرمایه گذاری بیشتری در این استان صورت بگیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار