فرهاد سال افزون پاسور 26 ساله تیم ملی والیبال کشورمان کمتر از یک ماه است که پس از جدایی از تیم سایپا، راهی یونان شده تا به عنوان اولین والیبالیست ایرانی در لیگ والیبال این کشور برای تیم "آ.ا.ک" آتن بازی کند.
کد خبر: ۶۸۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 03 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،این ورزشکار کرمانشاهی که برادرش، فرهمند سال افزون نیز از والیبالیست های مطرح سالهای نه چندان دور کرمانشاه است، از یازده سالگی و زمانی که والیبال این شهر در سوپرلیگ ایران تیمداری می کرد، به این رشته علاقمند شد و خیلی زود توانست در والیبال ایران رشد کند و به یک لژیونر تبدیل شود.

این لژیونر والیبال ایران در خصوص جایگاه فعلی تیم آ.ا.ک آتن در لیگ والیبال یونان، اظهارکرد: در اروپا باشگاه آ.ا.ک را بیشتر با فوتبال، والیبال و بسکتبال می شناسند. این باشگاه سه چهار سالی است که بصورت حرفه ای در لیگ والیبال این کشور تیمداری می کند و در حال حاضر نیز در رده هشتم جدول قرار دارد.

عضو تیم ملی والیبال ایران در ادامه به تشریح وضعیت کنونی والیبال ایران پرداخت و گفت: والیبال ایران درحال حاضر باتوجه به سوابقی همچون کسب مقام ششمی جهان و حضور در دور دوم لیگ جهانی، نسبت به گذشته مقداری اُفت داشته است. البته باید به این موضوع هم توجه کرد که انتظار مردم نیز از والیبال کشور بالا رفته است.

وی با تاکید براینکه بازیکنان تیم ملی والیبال در رقابت های مختلف تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه بکار می گیرند، عنوان کرد: باید در نظر داشته باشیم که تیم های رقیب نیز شناخت بیشتری از والیبال ایران پیدا کرده اند. در گذشته چون شناختی از تیم ما نداشتند بازیکنان ما راحت تر بازی می کردند و پیروز می شدند.

سال افزون تاکید کرد: علاوه بر این سطح تیم ها نیز بالا رفته، تیم هایی همچون ایتالیا، برزیل، فرانسه، لهستان و روسیه جایگاه خوبی در والیبال دنیا دارند و تلاش بسیاری برای کسب بهترین نتیجه و حفظ جایگاه خود می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رفتن ولاسکو باعث افت والیبال ایران شد، توضیح داد: هرچند خداحافظی ولاسکو تاثیرات منفی بر والیبال ایران داشت، اما کولاکوویچ به رغم انتقاداتی که برخی به او دارند، خوب کار می کند.

والیبالیست لژیونر کشورمان همچنین در رابطه با نیاز والیبال ایران به جوانگرایی و پشتوانه سازی، گفت: معروف و غفور نه تنها بهترین والیبالیست‌های ایرانی بلکه از بهترین والیبالیست های آسیا هستند و کسی به راحتی نمی تواند جای آنها را بگیرد.

وی تصریح کرد: پشتوانه سازی و جوانگرایی در تیم ملی ضروری است، اما نه به این معنا که بازیکنان جدید را بصورت کامل جایگزین بازیکنان بزرگ کنیم که کاری اشتباه است. البته امسال بازیکنان جوانی همچون شریفی، حضرت پور، کاظمی و ... به تیم اضافه شدند.

سال افزون عنوان کرد: برزیلی ها بازیکنانی را در رده های نوجوانان و جوانان تربیت می کنند، نگه می‌دارند و سالی یک بازیکن جوان را در کنار بازیکنان بزرگ قرار می دهند تا تجربه کسب کنند و به مرور جایگزین شوند که بنظر می رسد این شیوه خوبی باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار