معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در همایش روز جهانی خاک گفت: تخریب خاک بدلیل ناآگاهی و بهره برداری نادرست از آن امنیت غذایی جامعه را به خطر می اندازد.
کد خبر: ۶۸۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 03 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر حاتمی با بیان مطلب فوق افزود: اهمیت خاک در تامین محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور و لزوم حفظ و استفاده درست از خاک های حاصلخیز استان باید به نحوه شایسته به افکار عمومی اطلاع رسانی شود.

وی افزود: توجه به خاک، نحوه حفظ آن و بهره برداری از آن در جلسات و محافل تخصصی مطرح می‌شود اما جامعه بهره بردار ما از اهمیت حفظ خاک بی اطلاع هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای جهان سوم فرسایش خاک وجود دارد خاطرنشان کرد: تخریب خاک باعث نگرانی ست و نیازمند تفکر جدی در حوزه اجرا و اطلاع رسانی عمومی است.

معاون امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه برگزاری همایش روز جهانی خاک باعث توجه بیشتر به مقوله خاک می شود افزود: حفاظت خاک، نیازمند مشارکت همه ی افراد جامعه است.

حاتمی تصریح کرد: اهمیت خاک باید در سطح جامعه همچون آب برجسته شود تا بهره برداری از خاک نیز در بین بهره برداران شناخته شود.

گفتنی است به مناسبت روز جهانی خاک مصادف با ۵ دسامبر همایش علمی- پژوهشی یکروزه ای در محل سازمان جهادکشاورزی استان همراه با ارائه مقالات علمی و کاربردی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار