دبیر هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه گفت: یکی از قطب‌های اصلی شمشیربازی ایران هستیم، اما کماکان یک سالن مناسب برای این رشته در اختیار نداریم.
کد خبر: ۶۸۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 03 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،مهدی عباسی ، با اشاره به نتایج تیم استان در رقابت‌های المپیاد کشور، اظهار داشت: تیم پسران استان در رقابت فینال توانست با نتیجه 45 بر 42 تیم مدعی تهران را شکست دهد و قهرمان المپیاد ایران شود.

دبیر هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه درباره نتایج تیم شمشیربازی پسران کرمانشاه در رقابت‌های المپیاد قهرمان کشور که برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی استان اتفاق افتاد، گفت: اعضای تیم تمام سعی و تلاششان را کردند که بتوانند دل مردم را شاد کنند.

وی تاکید کرد: نخستین بار است که در طول تاریخ شمشیربازی، در رقابت تیمی رتبه نخست کشور را کسب کرده‌ایم، حتی در زمان ستاره‌هایی مثل میرزایی، عسگری و جوانشیر نیز صاحب این عنوان نشده بودیم.

عباسی ادامه می دهد: بچه‌ها واقعا برای این نتایج خوب زحمت کشیده بودند و خوشحالم که شمشیربازی در بین مردم جایگاه خود را پیدا کرده است و این نوید را می‌دهم که با حمایت‌های بیشتر از این رشته حتی مردم می‌توانند افتخارآفرینی شمشیربازان کرمانشاهی در رویدادهای بزرگ و بین‌المللی هم حساب کنند.

*دغدغه نداشتن سالن تخصصی شمشیربازی!

دبیر هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه با انتقاد شدید از وضعیت امکانات این رشته به خصوص عدم سالن مناسب برای تمرین کردن شمشیربازان،گفت: ما الان برای تمرین و برگزاری مسابقات یک سالن نداریم، با این حساب چطور می‌توانیم انتظار موفقیت و پیروزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاریخ شمشیربازی کرمانشاه آن قدر درخشان است که رئیس فدراسیون نیز به این موضوع اذعان دارد، اظهار داشت: یکی از قطب‌های اصلی شمشیربازی ایران هستیم، اما کماکان یک سالن مناسب برای این رشته در اختیار نداریم.

عباسی با تاکید بر اینکه قول‌های مساعدی برای در اختیار دادن یک سالن تخصصی شمشربازی در کرمانشاه داده شده، تصریح کرد: بودجه احداث خانه شمشیربازی کرمانشاه مصوب شده است، اما بنا بر دلائل نامعلوم هنوز برنامه‌ای برای ساخت این پروژه در نظر گرفته نشده است.

این مسؤول ادامه داد: صابر رحیمی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان اعلام کرد حدود 300 میلیون تومان بودجه برای احداث خانه شمشیربازی در نظر گرفته شده است، اما هنوز خبری از ساخت این مجموعه نشده است.

وی افزود: بنا بر ادعای سرمربی تیم ملی شمشیربازی جوانان، شمشیربازان کرمانشاهی توان حضور در رویدادهای بزرگی مثل المپیک را دارند، اما سوال این است، آیا با امکانات فعلی می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم؟

عباسی تصریح کرد: بزرگترین مشکل استان در این رشته، نداشتن سالنی مجهز برای تمرین شمشیربازان است که می‌تواند موفقیت‌های اخیر و برنامه‌های هیأت را دچار مشکلات اساسی کند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار