دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به مطالبات عمومی در خصوص سلامت غذایی گفت: حوزه های سلامت و امنیت غذایی جزو مطالبات عمومی و یکی از مطالبات دادستانی است که تعارف بردار نیست.
کد خبر: ۶۸۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 04 December 2018

 

به گزارش تابناک ، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه روز سه شنبه در دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:ما از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای مقابله با جرایم حوزه دامپزشکی استفاده می کنیم اما باید به سمتی برویم که از ابزارهای کیفری و قهری به صورت حداقلی استفاده کنیم و برخورد قضایی، آخرین راهکار باشد.

او گفت: صِرف برخوردهای قهری و مناسبتی با تخلفات حوزه دامپزشکی نتیجه ‌بخش نیست و باید بسترهای جرم‌ زا را با آموزش، فرهنگ سازی و سختگیری در اعطای مجوز از بین برد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: البته فرهنگ سازی زمانبر است اما تکیه به برخوردهای قهری باعث افزایش هزینه ها و منجر به کاهش نتیجه بخشی می شود.

وی با تاکید بر لزوم برخورد کارشناسی با واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی متخلف، افزود: برخوردهای قهری باید به متخلفانی که اقدامات قانون‌ گریزانه مکرر دارند، محدود شود.

صادقی از سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خواست که تهدیدها و آسیب های حوزه دامپزشکی استان را احصا و اولویت بندی کند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش های دامپزشکی به عرضه کنندگان مواد غذایی، اظهار داشت: هنر اداره کل دامپزشکی این باشد که تعداد پرونده های تخلف در این حوزه را به مرور کاهش دهد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه هم در این دیدار گفت: رسالت دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه های دامی و نظارت بر بهداشت عمومی است که در حوزه روستایی مشکلی خاصی وجود ندارد زیرا کار به صورت خدماتی و رایگان است اما در بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم زیرا موضوع حقوق مصرف کننده و بهداشت عمومی مطرح است.

امید حاج محمدی با تشکر از حمایت های قانونی دادستانی کرمانشاه در صدور آرای مربوط به تخلفات دامپزشکی، افزود: هر چقدر بتوانیم از پتانسیل سیستم قضایی به درستی استفاده کنیم بسیاری از هزینه‌ های این حوزه کاهش می‌ یابد و تلاش ها زودتر به نتیجه می رسد.

وی از تهیه یک طرح جامع برای مقابله با آسیب ها و جرایم حوزه دامپزشکی خبر داد و گفت: در تلاشیم که از ظرفیت همه دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، شهرداری، قوه قضاییه و رسانه ‌ها در این طرح استفاده کنیم.
او ابراز امیدواری کرد که این طرح تا ماه آینده نهایی و در استانداری کرمانشاه تصویب شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار