مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:کلیه بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی می بایست از اکسیژن های طبی استاندارد استفاده نمایند.
کد خبر: ۶۸۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 04 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره استاندار ،مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اجباری بودن استاندارد فرآورده گاز اکسیژن طبی، ظروف ذخیره سازی و شیر و سیلندر این ظروف اظهار داشت: با توجه به اینکه فرآورده اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، کلیه مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها موظفند از سیلندر‌های اکسیژن طبی استاندارد استفاده کنند.

محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار داشت: سیلندر‌های گاز اکسیژن طبی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت بیماران جامعه بسیار حائز اهمیت است لذا به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان و جلوگیری از خطراتی که ممکن است در اثر استفاده از سیلندر‌های غیر استاندارد حادث شود، این سیلندر‌ها باید مطابق استاندارد‌های ملی مربوطه تولید و واحد‌های تولید کننده این محصول می‌بایست تحت بازرسی، نمونه برداری و آزمون دوره‌ای قرار گیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت بیماران، در استاندارد ملی ۳۲۴۰ مشخصات و ویژگی فنی سیلندر‌های اکسیژن طبی بیان شده است و کلیه تولید کنندگان این فرآورده می‌بایست در تولید این سیلندر‌ها الزامات مربوطه را رعایت کنند.

محمودرضا نیازی در ادامه افزود: طبق این استاندارد ملی، درصد خلوص اکسیژن طبی مورد استفاده در این سیلندر‌ها باید حداقل ۹۹ درصد، میزان گاز‌های دی اکسید کربن و مونواکسید کربن نیز به ترتیب باید حداکثر ۳۰۰ppm و ۵ppm بوده و همچنین رنگ این سیلندر‌ها نیز باید سفید باشد.

مدیر کل استاندارد استان در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ استاندارد تنها راه تضمین کیفیت و بقای صنعت، اقتصاد و اجتماع می‌باشد، اظهار داشت: استاندارد زیرساخت رسیدن به کیفیت بوده و باید در همه مولفه‌های زندگی جریان داشته باشد و مسئولان و و رسانه‌های ارتباط جمعی لازم است تا توجه بیشتری به مقوله استاندارد داشته باشند چرا که استاندارد سلامت و ایمنی جامعه را به دنبال دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار