انتخابات انجمن علوم سیاسی ایران- شعبه استان کرمانشاه - با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان این رشته برگزار و هیات مدیره این انجمن انتخاب شد.
کد خبر: ۶۸۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 04 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، در این انتخابات که امروز(13 آذر) با کاندیداتوری 9 نفر از اساتید رشته علوم سیاسی دانشگاه های استان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی برگزار شد، محمد ابوالفتحی، قدرت احمدیان، مسعود اخوان کاظمی، ادریس بهشتی نیا، سیامک بهرامی، فرزاد رستمی، حمیدرضا سعیدی نژاد، طهماسب علیپوریانی و شهرام فتاحی کاندیدای عضویت در هیات مدیره انجمن علوم سیاسی استان کرمانشاه بودند که پس از انجام رای گیری فرزاد رستمی، قدرت احمدیان، ادریس بهشتی نیا، مسعود اخوان کاظمی و شهرام فتاحی باکسب بیشترین آراء به عنوان اعضای هیات مدیره و محمد ابوالفتحی و سیامک بهرامی نیز بعنوان بازرسین این انجمن انتخاب شدند.

همچنین حمیدرضا سعیدی نژاد به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره و طهماسب علیپوریانی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شد.

سیاوش قلی پور معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در این مراسم بابیان اینکه متاسفانه در جامعه ما علم را تنها به رشته آموزشی، اساتید و کلاس ها محدود کرده ایم، اظهارکرد: این موضوع نشان می دهد که چندان به نهاد علم در کشور نمی پردازیم.

وی نهاد علم را مجموعه ای از روش ها، نظریات، معارف، انجمن ها، مجلات و نشریات، منازعات، مذاکرات، تشویق ها و تنبیهات معرفی کرد و گفت: برای رشد علم نیز نیازمند تعامل، مذاکره، نقد و تشویق هستیم و تمام این مسائل در اجتماع علمی که مصداق آن انجمن علمی است، تحقق می یابد.

معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی به تشریح پیامدهای مثبت تشکیل اجتماع و انجمن علمی در جامعه پرداخت و افزود: اجتماع علمی اجازه نمی دهد افراد در انزوا به مطالعه علمی بپردازند و بعدها بفهمند در مطالعاتشان اشتباه کرده اند، لذا افرادی که در این فضا هستند دارای تعامل و مراوده بوده و می توانند به بیداری علمی کشور کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این فضا کتب علمی خوبی رونمایی و نقد می شود، ارائه مقالات داغ را خواهیم داشت، ایده ها چکش کاری می شوند، افراد بی بصیرت و ناورزیده در این فضا جایی برای جولان نخواهند داشت، امکان بروز تخلفات پژوهشی در این فضا کم می شود و پژوهش های قطره چکانی و اجاره ای حذف خواهند شد.

قلی پور شکل گیری انجمن علمی را باعث تقویت رابطه بین جامعه و دانشگاه دانست و گفت: هرچند که در طول سالهای گذشته رشته های متعددی در دانشگاه راه اندازی شده، اما متاسفانه این موضوع باعث شده تا رشته را به دانشجو و استاد تقلیل دهیم که چنین چیزی در دانشگاه های مطرح دنیا دیده نمی شود، در این راستا ضرورت تشکیل انجمن علمی احساس می شود.

وی همچنین عنوان کرد: اجتماعی علمی جایگاهی است که امکان می دهد افراد فرهیخته و توانمند به جای افراد قدرت طلب معرفی شوند.

وی بابیان اینکه شکل گیری انجمن علمی علوم سیاسی استان کرمانشاه در راستای چنین اهدافی است، اعلام کرد: جهت انعکاس فعالیت های این انجمن، مجله علمی پژوهشی علوم سیاسی کرمانشاه را راه اندازی کرده ایم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار