رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمانشاه گفت: مقدمات ساخت بزرگترین گود زوران غرب کشور در کرمانشاه را فراهم کرده ایم.
کد خبر: ۶۸۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 04 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهرام بهروش  از جانمایی ساخت بزرگترین گود زوران غرب کشور در منطقه رحمت آباد شهرستان کنگاور خبرداد و اظهار کرد: برای ساخت این گود به حدود 500 تا 600 میلیون تومان اعتبار نیاز است که درصد کمی از این اعتبار را برای اجرای اقدامات اولیه تامین کرده ایم.

وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم پس از اجرای مقدمات اولیه، ابتدای سال 98 شاهد شروع عملیاتاجرایی این پروژه باشیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه گفت: جایگاه تماشاگران این گود حدود پنج هزار نفر ظرفیت خواهد داشت و مساحت گود 500 متر مربع است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات کشوری زوران درکرمانشاه خبرداد و افزود: به همه استان ها بویژه استان های زاگرس نشین که این ورزش در آنها رواج دارد، نامه ارسال کرده ایم تا تیم های خود را برای حضور در این رقابت ها به ما معرفی کنند.

بهروش با بیان اینکه مسابقات قهرمانی زوران استان که جمعه گذشته (9 آذر) برگزارشد هم در این راستا بود، عنوان کرد: تلاش می کنیم مسابقات زوران کشور تا پیش از پایان امسال برگزار شود.

مسئول کمیته زوران کشور تاکید کرد: از آنجایی که ثبت جهانی رشته زوران را در دستورکار قرار داده ایم، برگزاری این مسابقات به تسریع در این روند کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم سال 98 با برگزاری مسابقات مختلف به تثبیت زوران درکشور همانند رشته های آلیش، چوخه و ... کمک کنیم.

وی توسعه و ترویج رشته زوران در کشور را یکی از اهداف مهم کمیته زوران کشور برشمرد و گفت: درحال حاضر کلاس های آموزشی مختلفی را در این راستا برگزار و مربیان را ساماندهی می کنیم.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار