مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی گفت: ۴۵۰ بیمار در استان از حمایت ‌های دارویی برخوردار هستند.
کد خبر: ۶۸۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 04 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،عبدالحسین زهتابان اظهار داشت: سرطان در مراحل اولیه ایجاد درد نمی کند و علائم متغیری دارد اما در برخی از انواع آن احساس خستگی، ضعف زیاد، وجود توده در سینه یا هر قسمت بدن و هرگونه ضایعه جدید یا تغییر در ضایعه‌های موجود در بدن تغییر در دفع ادرار و مدفوع از جمله علائم ابتلا به آن محسوب می‌شود.

وی افزود: بیماران مبتلا به سرطان از نظر هزینه‌های دارویی مشکلاتی دارند و این بیماران باید مراحل بسیاری را جهت ادامه فرآیند درمان و شیمی درمانی انجام دهند وبرای تهیه دارو با مشکلاتی مواجه می شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی بیان کرد: بسیاری از داروهای تجویز شده توسط پزشک تحت پوشش بیمه قرار ندارد و هزینه هنگفتی را برای بیمار و خانواده به همراه دارد.

وی بیان کرد: هزینه‌های درمان بیماران شامل رادیوتراپی است که به عهده مرکز دارای دستگاه است، به این معنا که بیمار برای درمان رادیوتراپی هزینه پرداخت می‌کند.

زهتابیان تصریح کرد: بیمارستان امام رضا تنها دستگاه رادیوتراپی را در اختیار دارد و بیماران از شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر، اسلام آباد غرب به این مرکز مراجعه می‌کنند و مجبور به ماندن ۲۵ الی ۳۰ روز پیاپی هستند و با مشکل اسکان مواجه می شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران سرطانی با کمک خیران این مشکل را تا حدی مرتفع کرده و خانه های اجاره ای را با هزینه خود در اختیار بیماران قرار می‌دهد، افزود: این انجمن بر آن است تا با کمک خیران مکانی را تحت عنوان همراه سرا احداث و در اختیار بیماران قرار دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر بیمار سرطانی در کشور وجود دارد و سالیانه یک هزار بیمار جدید نیز به این آمار اضافه می شود.

وی از تأسیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: بیماران نیازمند تحت پوشش این انجمن هستند.

زهتابیان با بیان اینکه در استان ۴۵۰ بیمار از لحاظ هزینه داروی مورد حمایت قرار گرفته اند، افزود: از تمامی خیران تقاضا می شود کمک های خود را از طریق شماره حساب۰۱۱۰۶۸۵۲۴۴۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷ ۹۹۱۸ ۹۹۶۷ ۴۳۰۷ بانک ملی و شماره کارت ۵۸۹۲ ۱۰۱۲ ۰۰۲۶ ۹۴۲۷ بانک سپه واریز کنند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار