تیم فوتبال بعثت کرمانشاه در رقابت‌های لیگ دسته دوم نه تنها در گلزنی ناکام مانده، بلکه در دریافت گل نیز رکورد نا‌امیدکننده‌ای از خود بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۶۸۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 04 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پس از یک‌سال حضور روی نیمکت بعثت، جهانبخش جعفری خطر اخراج را هر هفته احساس می‌کند، هر چند پس از شکست مقابل مس در کرمانشاه، مدیران باشگاه اعلام کردند که او همچنان به کارش در این باشگاه ادامه خواهد داد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که جعفری تا پایان فصل هدایت بعثت را برعهده داشته باشد.

البته آمار اصلا به سود« جعفری» نیست، تیم او در نیمه میانی جدول لیگ دسته دوم قرار دارد و برای رسیدن به صدر جدول رقابت‌ها فاصله زیادی دارد، راهیابی و صعود به رقابت‌های لیگ دسته اول که در ابتدای فصل به عنوان هداف اصلی بعثت اعلام شد، کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد، آن‌ها در 12 بازی ابتدایی‌شان در رقابت‌های لیگ دسته دوم، تنها چهار پیروزی به دست آورده‌اند و با 15 امتیاز در رتبه هشتم قرار دارند.

البته که بعثت برای بازگشت به مسیر موفقیت، به تغییر نیاز دارد اما قربانی کردن جعفری، اتفاقی که پیش از آن برای مهرپیما و بهرامی رخ داده، راه حل این بحران نیست، اکنون زمان آن است که مدیرعامل باشگاه، به عنوان نفر نخست تصمیمات جدی برای تغییرات در شرایط تیم اتخاذ کند.

*گذری بر باشگاه بعثت!

این باشگاه، در ابتدا با خرید امتیاز تیم ماهان و پس از تغییر نام تیم به اسم «بعثت» در رقابت‌های لیگ دسته سوم حضور پیدا کرد و پس از یک فصل رویایی با فرشید استحقاری، به لیگ دسته دوم صعود کرد، آن‌ها با هدایت استحقاری یکی از تیم‌های رویایی تاریخ فوتبال کرمانشاه را ساختند، تیمی که سجاد سیاه‌کمری، شهریار مرادبیگی، پوریا درکه، فرزاد ایزد را در اختیار داشت، موفقیت‌های خیره کننده این تیم سبب شد تا به یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ استان تبدیل شود.

اما پس از جدایی استحقاری از بعثت، این تیم دیگر آن مدعی همیشگی نبود و حتی با حضور مربیان معروفی مثل سراج، کللی‌فر و مهرپیما نیز نتوانست خودش را به عنون یک مدعی در لیگ دسته دوم معرفی کند و افول این تیم آغاز شد، حتی صعود موقت به صدر جدول لیگ دسته دوم و پیروزی‌های پرگل مقابل حریفان هم نتوانست این واقعیت را که بعثت را نظر فوتبالی و چه از نظر مالی در سراشیبی سقوط قرار گرفته، پنهان کند.

*شکست در جذب بازیکنان!

سیاست نقل و انتقالات باشگاه در سال‌های اخیر وحشتناک بود، فهرست خریدها پر از بازیکنانی است که بدون اینکه برای تیم تاثیرگذار باشند، به تیم‌های دیگر واگذار شدند، همین طور به خدمت گرفتن بازیکنان آزاد و پا به سن گذاشته‌ای که دوران اوج‌شان را سپری کرده بودند، نبی‌الله باقری‌نیا، نادر احمدی، پوریا درکه نمونه‌ای از خریدهای بی‌حاصل بعثت در این سال‌ها بوده است.

از این خریدها به نظر نمی‌رسد که مدیران و مربیان باشگاه بعثت، هیچ دید آینده نگرانه‌ای داشته باشند و یا اینکه پروژه‌ای در باشگاه تعریف شده باشد، بدتر از همه اینکه آن‌ها تعدادی از ستاره‌های جوان و با استعدادشان را به راحتی از دست دادند، از جمله احمدیان، نوری، ایزد، فرامرزی، در مقابل آن‌ها برای بازیکنانی که می‌شد حدس زد آبی از آن‌ها گرم نمی‌شود، هزینه‌های بی‌موردی انجام دادند، همه این تصمیمات بر رسیدن بعثت به تیمی بی‌کیفیت تاثیر زیادی داشته است.

البته بودجه‌ای که در اختیار مدیرعامل باشگاه قرار داشته، بسیار محدود بوده است، افشین حسنی دیگر قادر نیست مانند گذشته برای تیمش هزینه کند و این برای باشگاهی که تنها نماینده فوتبال کرمانشاه در سطح ایران است، قابل قبول نیست. در چنینی شرایطی مسؤولان کرمانشاهی باید او را تنها نمی‌گذاشتند، اما با بی‌اعتنایی خود موجب شدند، که این تیم حتی برخی مواقع به علت مشکلات مالی برخی در آستانه فروش هم قرار بگیرد.

*آیا بعثت به قدرت باز می‌گردد؟

وقتی جعفری در نخستین فصل حضورش در بعثت با این تیم به مرحله نهایی لیگ دسته دوم صعود کرد و تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد، هنوز کم‌تر کسی گمان می‌کرد نه فقط با یک مربی خوب، که با یک تاکنسین خلاق طرف هستیم، از آن‌ها که دسته‌های پایین‌تر فوتبال ایران هرازگاهی و با تعداد انگشت شمار به خود می‌بیند، مردی که سخت بشود از چهره‌اش به عمق تفکراتش پی برد.

با وجود شک و تردیدهایی که در مورد توانایی‌های جهانبخش جعفری وجود داشت، برداشت‌های اولیه از وی مثبت بود، سرمربی شهر بابک بعد از باخت تیمش مقابل بعثت، جعفری را یک مربی قوی و خطرناک لقب داد. رستمی هم در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرده بود، جعفری توانایی‌های زیادی برای مربیگری در یک تیم بزرگ را دارد، سیاه‌کمری هم ایده‌ای این مربی را جدید و بدیع خواند، سه برد پیاپی در لیگ به نظر می‌آورد که انتخاب جعفری، بهترین انتخاب ممکن بوده است، اما...

شرایط در هفته‌های اخیر تغییر کرد، یکی از مسائل مهم و واضح، تغییرات متعدد در ترکیب تیم است، جعفری هنوز که هنوز است در این فصل در چهار مسابقه پی‌در‌پی در لیگ دسته دوم، ترکیب یکسانی را به زمین نفرستاده است، در بازی‌های اخیر، ترکیب‌های متفاون و سیستم‌های کاملا مختلفی را از سوی او شاهد بوده‌ایم، بعثت نه تنها در گلزنی ناکام مانده، بلکه در دریافت گل نیز رکورد نا‌امیدکننده‌ای از خود بر جای گذاشته است.

در واقع جعفری باید بخشی از بار این ناکامی را به دوش بکشد و خود را بابت اشتباهاتش سرزنش کند، او در انتخاب ترکیب تیمش در برخی دیدارها خوب عمل نکرد و قرمزپوشان در بخش هجومی بی‌آزار بودند، در شرایطی که میلاد رستمی بازیکنی دفاعی است، در نوک حمله به کار می‌رود، خیلی منطقی نبود که رهبر خط دفاعی تیم به فاز هجومی اضافه شود.

*بعثت باخت از بس که جان نداشت

هیچ کس در جهان کنونی، مقدس نیست که نتوان او را نقد کرد، به همین خاطر می‌توان گفت در دنیای فوتبال هیچ تیمی آنقدر قدرتمند نیست که شکست نخورد و هیچ تیمی نیز آنقدر ضعیف نیست که طعم پیروزی را نچشد، می‌شود سینمایی نوشت که بعثت باخت از بس که جان نداشت، می‌شود تاریخی نوشت که حتی کرمانشاه در فومن یخ زد، جهانبخش جعفری که جای خود دارد، می شود جمله نیچه را زد که« انسان اراده قدرت است و دیگر هیچ»! این بعثت اراده‌ای برای اعمال قدرت نداشت.

اما افشین حسنی چه تغییراتی می‌تواند در تیمش ایجاد کند، با توجه به شناختی که از حسنی داریم، نمی‌توان انتظار یک انقلاب در بعثت داشت و شاید راه کار خوبی نباشد، چیزی که مشخص است این تیم به شدت نیازمند حمایت مالی از سوی مسؤولان کرمانشاه است، حمایتی که سال‌هاست از آن دم می‌زنیم، اما هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

*زمین خوردن اهمیتی ندارد، دوباره برخاستن مهم است

زمین خوردن اهمیتی ندارد، دوباره برخاستن مهم است، نه تنها در فوتبال و ورزش، راز زنده ماندن انسان در این زندگی است، برخی مواقع ما خوب نیستیم و رقبای‌مان باهوش‌تر هستند، گاهی هم خوب هستیم اما بهتر بودن به تنهایی برای موفقیت کافی نیست، چون ما تنها عاملان رقم زننده سرنوشت نیستیم، در هر مسئله‌ای شک کنیم در این مورد نباید تردید کنیم که بعثت بر می‌گردد، پر امید، حریص و آموخته از شکست در کرانه‌های آب‌های نیلگون خلیج فارس.

گفتنی است، تیم فوتبال بعثت کرمانشاه در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ دسته دوم یکی از بدترین دیدارهای خود را انجام داد و با نتیجه یک بر صفر مقابل شهرداری بندرعباس شکست خورد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار