معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: کمربند حفاظتی در عرصه‌های طبیعی استان با هدف تفکیک اراضی زراعی مردم از اراضی ملی و مرتعی در حال احداث است.
کد خبر: ۶۸۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 04 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،فریدون عسگری ، اظهار داشت: طرح کمربند حفاظتی با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های و منابع طبیعی در استان در حال اجرا است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: هم‌اکنون این طرح در سه روستا از شهرستان اسلام‌آباد غرب به طول 10 کیلومتر در حال اجرا است.

وی کانال حائل در کمربند حفاظتی را در حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی موثر دانست و گفت: این کانال، عرصه منابع طبیعی را از زمین‌های زراعی جدا می‌کند به‌عنوان یک حایل بین عرصه‌های منابع طبیعی با مستثنیات مردم عمل می‌کند، کسی با وجود این کمربند نمی‌تواند به این عرصه‌ها تعرض کند و سبب تخریب طبیعت شود.

عسگری ادامه داد: کمربند حفاظتی براساس نقشه و مقررات بین زمین کشاورزی و جنگل ایجاد و مانعی برای جلوگیری از تخریب و تصرف جنگل به وسیله برخی از زارعان می‌شود.

وی با اشاره به نقش بازدارندگی این کانل حائلی در جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی احتمالی به جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی، گفت: این طرح به منظور جلوگیری از ایجاد اختلاف بین بهره‌برداران منابع طبیعی و دامداران ایجاد شده است.

عسگری به نقش این کمربند در جلوگیری تصرفات غیرقانونی اراضی ملی اشاره و بیان کرد: محدوده منابع ملی و عرصه جنگلی با وجود این کانال‌ها کاملا مشخص است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار