معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: از همه روسای هیأت‌های ورزشی که مشمول قانون جدید بازنشستگی هستند درخواست کرده‌ایم از سمت‌های خود استعفا دهند.
کد خبر: ۶۸۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 04 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس ، با اینکه هفته پیش به صورت رسمی اعلام شد با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، روسای هیأت‌های ورزشی کرمانشاه که حکم بازنشستگی نیز در پرونده پرسنلی‌شان موجود است، در سمت خود باقی خواهد ماند، اما براساس ابلاغ جدید وزارت ورزش، این روسا نیز از جایگاه خود کنار می‌روند.

مجلس شورای اسلامی در حالی طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشسته‌ها را ابلاغ کرده که این ممنوعیت شامل حال روسای هیأت‌های ورزشی هم می‌شود، بر این اساس در فهرست بلند بالای بازنشستگان ورزش کرمانشاه می‌توان از افرادی همچون محمدحسن محبی، حسین فشی، علی محبی‌زنگنه، سید‌ناصر صید‌صالحی نام برد.

البته چندی پیش محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌ها به سلطانی‌فر گفته بود طبق بحث رای وحدت رویه که سال گذشته از سوی دیوان محاسبات کشور اعلام شد رئیس هیأت ورزشی یک استان شغل نیست و شامل قضیه 2 شغله‌ها نمی‌شود، لذا رئیس هیأت نمی‌تواند بازنشسته باشد.

همچنین معاون اداره ورزش و جوانان کرمانشاه هم تاکید کرده بود هیچ کدام از روسای هیأت‌های ورزشی کرمانشاه بازنشسته محسوب نمی‌شوند و همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اما بر اساس دستورالعمل جدید وزارت ورزش، روسای بازنشسته از سمت خود برکنار می شوند.

*روسایی که باید بروند

با اجرای شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، حدود 10 رئیس ورزشی کرمانشاه هم شامل این قانون می‌شوند، خبرگزاری فارس پیشتر اسامی 10 رئیس هیات بازنشسته را اعلام کرده بود، نفراتی که برخی از آن‌ها دنبال تبصره‌هایی برای باقی ماندن در ورزش و برخی دیگر هم منکر بازنشسته بودن شان شده بودند.

اسامی این نفرات به شرح ذیل است: محمدحسین محبی( کشتی)، محمدحسن محبی( کشتی)، علی محبی‌زنگنه( فوتبال)، سید‌ناصر صید‌صالحی( کاراته)، ناصر سلیمی( هندبال)، شاملی( ورزش همگانی)، محمد روشن‌زاده( دو ومیدانی)، حسین فشی( بوکس)، جواد رضایی‌تبار( هاکی)،رضا نظری( تیراندازی).

حال باید دید چه تعداد از این روسای هیأت‌های ورزشی با ترک جایگاه خود، فرصت را در اختیار مدیران جوان و با انگیزه می‌دهند که شرایط بهتری را برای ورزش کرمانشاه به ارمغان بیاورند.

*اولتیماتوم به روسای بازنشسته

جلال عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاهدر این خصوص، اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان کرمانشاه براساس قوانین وزارت ورزش اقدام می‌کند که براساس ابلاغیه جدید، روسای هیأت‌های ورزشی که بازنشسته هستند باد برکنار شوند.

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: از همه روسای هیأت‌های ورزشی که مشمول قانون جدید بازنشستگی هستند درخواست کرده‌ایم از سمت‌های خود اسعفا دهند، انتظار داریم این افراد تا هفته آینده این استعفا را تقدیم اداره ورزش کنند.

وی با اشاره به صدور نامه‌ دیوان محاسبات کشور به کمیسیون اجتماعی مجلس مبنب بر اینکه روسای هیأت‌های ورزشی شامل قانون بازنشستگی نمی‌شوند، اضافه کرد: اگر این مساله تصویب و به وزارت ورزش ابلاغ شود روسای بازنشسته کرمانشاه همچنان به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار