معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از ارائه ۱۱۰ خدمت برای حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 05 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، سیامک آزادی در نشست بررسی اولویت های کسب و کارهای فناورانه و بازار صنایع که امروز (14 آذر) با حضور رییس و مدیران انجمن های خانه صنعت معدن و مسئولین پارک علم و فناوری استان برگزار شد، با بیان اینکه پارک های علم و فناوری ساختارهایی برای تجاری سازی ایده های خلاقانه هستند گفت: در حال حاضر 43 پارک در سطح کشور فعال است که پارک کرمانشاه همواره در میان پنج پارک برتر قرار دارد.

وی هدف پارک های علم و فناوری را توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوآورانه عنوان کرد و افزود: پرداخت تسهیلات و ایجاد زیرساخت ها از جمله اقداماتی است که پارک‌ها در راستای تحقق این هدف ارائه می‌کنند.

آزادی مراکز رشد و کانون های شکوفایی و خلاقیت را از جمله ساختارهای زیرمجموعه پارک های علم و فناوری عنوان کرد و افزود: مراکز رشد بستری برای توسعه کسب و کار شرکت‌های فناور هستند و کانون های شکوفایی نیز به ایجاد بستری برای حمایت از صاحبان ایده کمک می کنند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه همواره بحث ارتباط صنعت و دانشگاه در جامعه محل چالش بوده و همواره خلایی در ارتباط این دو بخش وجود دارد، گفت: یکی از اهداف مهم پارک های علم و فناوری پر کردن این خلاء و برقراری ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه است.

وی افزود: معمولا پارک ها در مجاورت قطب های صنعتی و کشاورزی قرار گرفته و به دنبال ارتقا فعالیت آنها هستند.

آزادی به حمایت پارک از صاحبان ایده در سه مرحله اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست که رشد مقدماتی نام دارد ایده پذیرش شده و با حمایت های صورت گرفته شش تا 9 ماه فرصت داده می شود که ایده عملا پخته شود.

وی افزود: پس از آن مرحله رشد آغاز می شود که افراد حقیقی صاحب ایده به شخصیت های حقوقی تبدیل شده و کار ثبت شرکت خود را انجام می دهند و در این مرحله سه تا پنج سال برای توسعه محصول شرکت فرصت داده می شود.

آزادی تصریح کرد: در مرحله پایانی یا پسارشد نیز شرکت به مرحله تولید انبوه می رسد و بحث توسعه بازار انجام می شود.

وی افزود: در هریک از این مراحل پارک های علم و فناوری حمایت های مخصوص به خود را دارند و تلاش آنها این است که یک ایده خلاقانه بتواند در نهایت به یک محصول تجاری و کاربردی تبدیل شود.

آزادی در ادامه در تشریح خدمات پارک علم و فناوری استان گفت: هم اکنون در شهر کرمانشاه در کنار پارک علم و فناوری، مرکز جامع رشد و ICT فعال است. علاوه بر این مراکز رشد در پنج شهرستان و نیز کانون های شکوفایی و خلاقیت در دو شهرستان دیگر استان فعالیت دارند که هم این مراکز خدمات دهی به هر 14 شهرستان را برعهده دارند.

وی افزود: با وجود این مراکز آمادگی خود را اعلام می کنیم که از هر فردی که صاحب ایده خلاقانه است حمایت کنیم تا بتواند ایده خود را به عمل تبدیل کند.

وی از ارائه 110 خدمت حمایتی به شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: این خدمات شامل خدمات مالی از جمله بحث پرداخت تسهیلات مالی و نیز حمایت های معنوی از جمله ارائه خدمات مشاوره ای می شود.

آزادی تصریح کرد: در کنار اینها در بحث تامین زیرساخت ها و امکانات فعالیت شرکت ها نیز خدمات بسیاری به شرکت ها ارائه می شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری پارک علم و فناوری و صنایع استان، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته پارک و بخش صنایع استان می توانند در زمینه های مختلف از جمله برگزاری جلسات هم اندیشی با مشارکت یکدیگر و رفع مشکل صنایع، برگزاری دوره های آموزشی با هدف ارتقا دانش صنعتگران و آشنایی آنها با فعالیت شرکت های دانش بنیان، برگزاری تورهای فناوری و بازدید صنایع و بهره گیری از توان متخصصین و مشاورین فنی و اقتصادی در تسهیل تجاری سازی شرکت های نوپا همکاری داشته باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار