دیواره یکی از حمام‌های زیرزمینی تکیه معاون‌الملک تخریب شد و نم این تکیه را تهدید می کند.
کد خبر: ۶۸۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ 05 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر، ماجرای تکیه مینیاتوری «معاون‌الملک» به تخریب ختم می‌شود؛ تکیه‌ای که سال‌ها با نم و رطوبت دست و پنجه نرم می‌کند حالا آرام آرام دیواره‌های زیرزمین آن در حال ریزش است.

تکیه معاون‌الملک یکی از ارزشمندترین تکیه‌های مذهبی کشور در استان کرمانشاه مدتی است که بر اثر نفوذ آب در معرض تخریب قرار گرفته و بسیاری از کاشی‌های آن فروریخته است، حالا دیگر کار از کاشیکاری گذشته و به فروریختن بنا رسیده است.

خبرنگار مهر در بررسی میدانی از وضعیت تکیه متوجه فرورختن دیوار یکی از حمام‌های این بنای باشکوه ۱۰۰ ساله قجری شد؛ کم‌کاری میراث فرهنگی در این سالها در قبال این تکیه حالا باعث شده تا آرام آرام شاهد تخریب این بنایی که بخشی از هویت ما و نماد فرهنگ غنی این دیار است باشیم.

تاریخ مصور ایران با اندرونی و بیرونی‌های زیبا و مسحورکننده‌اش عنقریب با این وضعیت فرو خواهد ریخت؛ از قضا قرار است برای سرپوش گذاشتن روی این موضوع این حمام را پُر کنند که اگر این طور باشد در تخریب حتمی و زودهنگام این بنا دیگر شکی نیست.

سیستم غیرصحیح دفع آبهای سطحی سال‌هاست این بنا را آزار می‌دهد و هنوز متولیان فرهنگی نتوانسته‌اند این سیستم را اصلاح کنند تا بالاخره نَم این عمارت قجری را به زانو درآورد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار