عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات به دلیل سومدیریت مسئولان به وجود آمده زیرا تصمیماتی غلطی که تاکنون گرفته شده اثرات بیشتری از تحریم‌ها داشته است.
کد خبر: ۶۸۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 05 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،عبدالرضا مصری  با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید تنها به‌دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت توان تولید داخلی باشیم، اظهار داشت: امروز همه مسئولان از هر سه قوه و مردم نیز باید به دنبال اقتصاد مقاومتی باشند زیرا برخی برای عبور از مشکلات دلبسته آمریککا بودند که اگر این کار را حماقت ندانیم حتماً نماد ساده‌اندیشی است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید فکر کنیم هر مشکلی که داریم از سوی تحریم است بیان کرد: بنده معتقدم تحریم‌ها تنها در مشکلات کنونی 10 تا 15 درصد مؤثر بوده و بیش از 80 درصد مشکلات به دلیل سومدیریت مسئولان به وجود آمده زیرا تصمیماتی غلطی که تاکنون گرفته شده اثرات بیشتری از تحریم‌ها داشته است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم ارز 4200 تومانی، تصمیم باز گذاشتن در خزانه بانک مرکزی، توزیع طلا همه از نوع تصمیمات غلط بوده است، گفت: اینکه مسئولان کشور ما متأسفانه به مردم بگویند بیایید طلا و ارز بخرید همه برای تقویت پول بیگانه بود و اینگونه سیاست‌های غلط بیشتر به مملکت آسیب می‌رساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: چه کسانی سبب شدند تا 15 هزار میلیارد تومان از طریق فروش سکه عاید گروهی خاص شود؟ و چه کسانی خزانه بانک مرکزی را خالی کردند؟ سئوالاتی است که مسئولان باید دیر یا زود پاسخ روشنی برای آنها ارائه کنند.

مصری یکی دیگر از تصمیم اشتباه مسئولان را ارز 4200 تومانی دانست و گفت: دولت ارز 4200 تومانی را برای واردات کالا اختصاص داده بود ولی این کالاهای وارداتی با ارز 15هزار تومانی به‌فروش می‌رفت و براین اساس مسئولان باید از تجربیات قبلی خود درس عبرت بگیرند و تصمیمات تیم اقتصادی دولت براساس منافع ملی باشد.

بیشتر بخوانید
ملاقلی پور: مستند "راه طی شده بازرگان" سیاسی نیست/ توکلی:‌نهضت آزادی شریک اصلی سازمان مجاهدین خلق بود

عراقچی: با آمریکای عهدشکن مذاکره نمی‌کنیم/صبرمان در قبال اروپا بی‌پایان نیست

نشریه آمریکایی: وادار کردن ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا کار آسانی نیست

مصری بیان کرد: تحریم‌های آمریکا در شرایط کنونی موضوع جدیدی نیست زیرا ایران اسلامی در چهل سال گذشته به‌عناوین مختلف تحت تحریم آمریکا بوده است اما درباره ارتباط‌‌‌گیری با آمریکا برای تحریم‌ها دو دیدگاه در کشور وجود دارد که دیدگاه انقلابی از آمریکا ناامید است و دیدگاه دیگر مذاکره با کدخدا را اولویت می‌داند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاه انقلابی همواره بر این باور بوده است که باید استقلال و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی منهای تکیه به غرب و آمریکا رقم بخورد، خاطرنشان کرد: دیدگاه انقلابی در کل امیدی به آمریکا و ایادی آن ندارد و آمریکا را به عنوان نماد استکبار و شیطان بزرگ قلمداد می‌کند.

مصری بیان کرد: نیروهای انقلابی بر این باور هستند که آمریکا هیچ وقت زمینه‌ساز پیشرفت ایران اسلامی نخواهد شد بلکه حتی مانع خوداتکایی و پیشرفت کشور نیز می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: یک دیدگاه دیگر در چند دهه گذشته وجود داشت که تقریباً دنباله‌رو دیدگاه بازرگان بود و این دیدگاه بر این باور بود که مذاکره با کدخدا یعنی آمریکا است که این دیدگاه بیشتر در اردوگاه اصلاح‌طلبان دیده شد و بر این باور بودند تا زمانی که مسائل را با کدخدا حل نکنیم فایده‌ای ندارد و باید با آمریکا کنار بیایم.

مصری با بیان اینکه برجام و دبه‌ها، بدعهدی‌ها، عهدشکنی و خباثت آمریکا به دیدگاه دوم اثبات کرد که مذاکره با آمریکا فایده‌ای ندارد، بیان کرد: عمده اصلاح‌طلبان که معتقد بودند باید با آمریکا مذاکره کنیم و در صورت مذاکره، مشکلات برطرف می‌شود پس از برجام فهمیدند که دیدگاه «کدخدا را ببین» دیدگاه مثبتی نبود زیرا آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ یک کشور قابل مذاکره‌ نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: مذاکره با شیطان هیچ فایده‌ای برای انسان ندارد زیرا عداوت شیطان با انسان یک عداوت آشکار و همیشگی است و با وجود اینکه برجام مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد و داشته‌های فناوری هسته‌ای از بین رفت اما یک سرمایه اجتماعی مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا برای کشور ایجاد کرد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار