رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: توانایی نسل سوم و چهارم دانشگاه برای برطرف کردن مسائل جامعه به شکل پژوهش محور از سوی دولت و مسئولان نادیده گرفته می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 05 December 2018

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا با بیان اینکه 16 آذرماه و روز دانشجو یادآور استکبارستیزی دانشگاهیان و در دانشجویان است اظهار داشت: در شرایط کنونی دانشجویان باید از مجاهدت علمی در مسیر اقتدار آفرینی ملت ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان در کشور اعتقادی به برطرف شدن معضلات جامعه از طریق پژوهش‌های علمی ندارند، افزود: با وجود اهمیت دانش در زمینه اقتصادی کشور اما بار علمی در دانشگاه توسط مسئولان در نظر گرفته نمی‌شود و مسئولان تمایل و اعتقادی برای برطرف کردن مشکلات جامعه به وسیله پژوهش و دانش ندارند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: از کل اعتبارات کشور فقط 3 درصد و در بخش ارزی کمتر از یک درصد به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید
انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از انتخاب غیر‌منطقی و ناعادلانه اولویت‌های پژوهشی‌

دانشگاه جوانان را 14 سال از محیط کار دور می‌کند

اعلمی آل‌آقا گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند برای برطرف کردن معضلات جامعه از طریق دانش بنیان و ارائه پژوهش‌ها اقدام کنند و دولت و مسئولان باید به پژوهش‌های دانشجویان بها دهند.
وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد دانشگاه تنها تولید کارشناس نیست بلکه ارائه راه‌ حل و برطرف کردن معضلات جامعه است و افزود: دانشگاه با حمایت مسئولان امکان برای برطرف کردن مشکلات جامعه از طریق پژوهش‌های دانشجویی دارد.

اعلمی آل‌آقا خاطرنشان کرد: فضای تعاملی بین دانشگاه و دولت شکل نگرفته است و برای ایجاد این تعامل نه تنها باید اعتبارات بیشتری به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص داده شود بلکه باید از پژوهش‌های دانش محور دانشجویان در برطرف کردن مشکلات کشور استفاده شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار