معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: در یک سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و پیمانکاران آن‌ها قرار داده شده است.
کد خبر: ۶۸۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 05 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،علی فولادی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته و با فعالیت 13 ستاد معین 75 هزار واحد مسکونی و تجاری در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تکمیل شده است اظهار داشت: این اقدام با توجه به گستردگی منطقه و مشکلات متعدد در یک سال گذشته بسیار مشکل بود.

وی با بیان اینکه کار بازسازی 15 هزار واحد باقی مانده که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند تا پایان سال به اتمام می‌رسد عنوان کرد: تعدادی از این واحدها که بازسازی را دیرتر آغاز کرده‌اند در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

فولادی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته نزدیک به 2500 میلیارد تومان اعتبارات برای بازسازی در اختیار مردم و پیمانکاران قرار داده شده است گفت: بیش از یک میلیون تن مصالح شامل اقلام مختلف به منطقه حمل و در اختیار مالکان و پیمانکاران قرار گرفته است.

 

معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بیان کرد: نه‌ تنها استان کرمانشاه بلکه برخی از استان‌های دیگر نیز روی گسل قرار دارند بنابراین چنانچه تمهیدات لازم اندیشیده نشود و در ساخت و سازها استانداردهای لازم مورد توجه قرار نگیرد هر لرزشی سبب ایجاد خسارت می‌شود.

فولادی با اشاره به اینکه در زلزله چهارم آذر ماه نیز واحدهایی که به طور اصولی ساخته شده بود آسیبی ندیدند افزود: البته ایجاد ترک‌های جزئی با لرزش ساختمان طبیعی است اما با بازدیدهای انجام شده، واحدهایی که پس از زلزله سال گذشته ساخته شده‌اند خسارت چندانی ندیده‌اند.

وی بیان کرد: با تلاش بنیاد مسکن و استانداری تلاش می‌شود واحدهایی که سال گذشته تعمیر شدند و واحدهای فرسوده‌ای که در زلزله امسال متحمل خسارت شدند مقاوم‌سازی شوند و این اقدام در قالب طرح ویژه سالانه بنیاد مسکن مبنی بر نوسازی واحدهای فرسوده یا در قالب زلزله انجام می‌شود.

معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: هیئت دولت پس از زلزله بم مصوبه‌ای داشت که بنابر آن سالانه 200 هزار واحد فرسوده از محل طرح ویژه در کشور نوسازی می‌شوند و واحدهایی که در قالب این طرح در استان کرمانشاه مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند در زلزله خسارت عمده‌ای ندیده‌اند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار