معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: برای اینکه حجم مبادلات اقتصادی را در مرزهای استان بالا ببریم باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
کد خبر: ۶۸۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲ 06 December 2018

 

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر هدایت حاتمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه كه در فرمانداری شهرستان قصرشیرین برگزار شد، افزود: قصرشیرین یک منطقه راهبردی با مرزهای فعال برای صادرات کالاهای غیرنفتی است و هم اکنون 2 گمرک پرتردد در این شهرستان فعال است.

وي در ادامه اظهار داشت: صادرات یک هنر است و یکی از موضوعات جدی که قدرت یک کشور و دامنه نفوذ او را مشخص می کند حوزه صادرات و مبادلات تجاری با دیگر کشورها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: واردات نیز یک موضوع مهمی است اما صادرات از این مقوله مهم تر است زیرا عوامل و نیروهای زیادی در این امر دخیل هستند تا یک محصول با کیفیت با برند مناسب و قیمت و شرایط مطلوب صادر شود.

وی گفت: مرز رسمی پرویزخان یکی از دغدغه های مهم ما برای امر صادرات است که باید از این ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصادی به نحو شایسته بهره بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: توان تولید و زیرساخت ها 2 بال صادرات هستند از این رو سامان دهی زیرساخت ها در مرزهای استان کرمانشاه باید جدی گرفته شود.

دكتر حاتمی افزود: در20 سال گذشته برای ایجاد زیرساخت های صادرات در مرزهای استان کرمانشاه اقدام های خوبی صورت گرفته ولی هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی با قدردانی از تلاش همه عوامل حوزه صادرات در استان کرمانشاه ادامه داد: برای اینکه حجم مبادلات اقتصادی را در مرزهای استان بالا ببریم باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون کشور با توجه به بحث تحریم های دشمن در شرایط حساسی قرار دارد و دشمن تمام توان خود را برای زمین گیر کردن کشورمان به کار گرفته است، اظهار داشت: برای توسعه و ارتقای توان رقابتی و تولید باید مر قانون را رعایت کنیم زیرا همه دستگاه های متولی در مرز وظیفه مشخصی دارند و برای پیشبرد اهداف همه باید براساس قانون عمل کنند.

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: اهمیت این شهرستان به داشتن مرزهای طولانی و وجود 2 مرز رسمی و مهم پرویزخان و خسروی است که مراودات با کشور همسایه، از راه های توسعه اقتصادی و تجاری قصرشیرین است.

مرادعلی تاتار افزود: هم اکنون 54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان از مرز رسمی پرویزخان به کشور عراق انجام می شود از این رو باید زیرساخت های موجود در مرز ارتقا یابد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار