رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به یکساله شدن فعالیت بیمارستان موقت «بانگر» شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، گفت: طی این مدت بیش از هشت هزار نفر در این بیمارستان بستری شدند.
کد خبر: ۶۸۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 07 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی  اظهار کرد: در زلزله 21 آبان سال گذشته متاسفانه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب دچار آسیب شد و در آن شرایط با توجه به تعداد بالای مجروحان نیاز به وجود یک بیمارستان بسیار احساس می‌شد.

وی افزود: در همین راستا ساختمان فعلی بیمارستان بانگر که پیش از این آسایشگاه و خوابگاه سپاه بود، ابتدای آذرماه سال گذشته برای راه اندازی یک بیمارستان موقت در اختیار دانشگاه قرار گرفت و در یک اقدام جهادی بیمارستان بانگر ظرف مدت حدود دو هفته در 15 آذرماه راه اندازی شد.

مرادی تصریح کرد: این بیمارستان ترکیبی از سوله و کانکس است و تمام امکانات و خدمات یک بیمارستان معمولی در آن فراهم شده و شاید تنها تفاوت آن با سایر بیمارستان ها در بحث هتلینگ آن باشد.

وی با بیان اینکه بیمارستان بانگر 55 تختخوابی است گفت: همچنین در این بیمارستان چهار تخت ICU و CCU، هشت تخت زایمان و 16 تخت اورژانس و نیز دو اتاق عمل فعال است.

مرادی افزود: همچنین هشت تخت دیالیز نیز در این بیمارستان فعال شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به خدمات ارزشمند این بیمارستان موقت در طول یک سال پس از زلزله اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 145 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان و بیش از 70 هزار نفر نیز به کیلینک تخصصی بیمارستان که کمی با آن فاصله دارد مراجعه کرده اند و در مجموع طی یک سال این بیمارستان بیش از 210 هزار مراجعه کننده سرپایی داشته است.

وی افزود: همچنین طی یک سال فعالیت این بیمارستان بیش از 8800 نفر در آن بستری شدند و بیش از 3400 عمل جراحی کوچک و بزرگ در آن انجام شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بیش از 840 زایمان طبیعی در این بیمارستان انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت این بیمارستان همچنان ادامه دارد گفت: تا زمانی که بیمارستان سرپل ذهاب که کار مقاوم سازی آن عملا پایان گرفته و تا دو هفته دیگر آغاز به کار می کند، شروع به کار نکند، بانگر همچنان به کار خود ادامه می دهد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار