معاون اجرایی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه از انجمن های علمی این دانشگاه خواست نسبت به ترویج و فرهنگ سازی کار گروهی میان دانشگاهیان فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۶۸۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 07 December 2018

به گزارش  تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، داریوش غفاری در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، بااشاره به فعال شدن هسته انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی، اظهارکرد: انجمن‌های علمی به عنوان یک نهاد خودجوش، پویا و با نشاط شکل گرفته و می‌توانند در راستای اهداف و پیشبرد برنامه‌های دانشگاه اثرگذار باشند.

وی افزود: در تمام دنیا انجمن‌های علمی را به‌عنوان کانون اثرگذاری می‌شناسند و این اعتقاد وجود دارد که برای تولید، گسترش علم و طرح پرسش و پاسخ‌هایی که منجر به تولید علم می‌شود، ارتباطات و تعامل این انجمن ها ضروری است.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در هر کشوری مشارکت همگان را می طلبد، گفت: انجمن‌های علمی باید کار جمعی را ترویج کنند و در این زمینه باید فرهنگ ‌سازی میان دانشگاهیان صورت پذیرد.

وی یادآورشد: ازسوی دیگر میزان اثرگذاری تشکل‌های دانشجویی در گسترش علمی اخلاق حرفه‌ای و شکل‌گیری شخصیت‌های دانشجویان باید به صورت علمی بررسی شود تا بهتر بتوانیم این تشکل‌ها را تقویت و حمایت کنیم.

غفاری در ادامه به سند چشم انداز توسعه کشور اشاره کرد و گفت: از مهمترین نکات این سند این است که باید طی بیست سال آینده بتوانیم جایگاه اول علم و فناوری در بین کشورهای منطقه را کسب کنیم که این هدف با سیاست گذاری‌های صحیح، جهاد علمی و فراهم ساختن بستر تعامل بین دانشجویان، اساتید و پژوهشگران تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: جهت نیل به این اهداف، دانشگاه به عنوان رکن تولید دانش و معرفت نقش اساسی را ایفا می‌کند.

این مسئول در پایان بااشاره به تببین افق دانشگاه علمی کاربردی در سطح ملی و در اسناد بالادستی، اظهارکرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید پرچمدار آموزش های عالی مهارتی باشد و در این زمینه افتخارآفرینی کند

همچنین در این مراسم از دانشجویان و انجمن های علمی دانشجویی برگزیده دانشگاه علمی کاربردی استان در ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت تقدیر شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار