مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از ارزان‌فروشنن کردن سه سیلوی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: سیلوی ۸۵ ساله ۱۰۰ میلیارد تومانی کرمانشاه ۲۳ میلیارد تومان فروخته شد.
کد خبر: ۶۸۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 07 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، مظفر رحیمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به واگذاری سلیوهای کرمانشاه به بخش خصوصی بر اساس سیاست‌های اصل 44، افزود: متاسفانه قیمتی که سیلوهای کرمانشاه فروخته شده بسیار کمتر از قیمت واقعی آنها است.

وی اضافه کرد: سیلوی اول به مساحت 57 هزار مترمربع در مرکز شهر، بهترین نقطه و جنب میدان بار واقع شده که بر اساس کارشناسی‌های ما حدود 100 میلیارد تومان قیمت دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت پایه‌ای که از سوی کارشناسی دادگستری برای این سیلو در نظر گرفته شد 21.8 میلیارد تومان بوده، خاطرنشان کرد: این سیلو فقط یک متقاضی داشت که در مزایده برنده شد و سیلو را با قیمت 23 میلیارد تومان خرید.

وی عنوان کرد: فردی که سیلوی کرمانشاه را خریداری کرده بومی نیست.

رحیمی از قدمت 85 ساله سیلوی شهر کرمانشاه هم یاد کرد که به نوعی یک آثار باستانی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از فروش سیلوی سنقر به قیمت 5.5 میلیارد تومان هم داد و عنوان کرد: این سیلو نیز بیش از دو هکتار وسعت داشت، اما قیمت کارشناسی شده آن 4.7 میلیارد تومان اعلام شد.

به گفته این مسئول، این سیلو حداقل 13 میلیارد تومان ارزش داشته و به فردی غیربومی فروخته شد.

رحیمی تاکید کرد: سیلوی کنگاور تنها سیلویی است که به بومی استان و از اهالی کنگاور آن هم به قیمت 11.5 میلیارد تومان فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این سیلوها بر اساس سیاست‌های اصل 44 و واگذاری به بخش خصوص فروش رفته، تاکید کرد: ما مخالف این واگذاری نیستیم، اما بررسی کارشناسی نشان می‌دهد سیلوها ارزان فروخته شده‌اند.

استاندار کرمانشاه نیز در این خصوص گفت: اگر تشخیص شرکت غله این است که این سیلوها ارزان واگذار شده، دستگاه های نظارتی موضوع را بررسی خواهند کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار