همایش ملی "توسعه پایدار استان کرمانشاه - فرصت‌ها، چالش‌ها و چشم انداز" 19 آذر امسال به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 08 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،یوسف محمدی فر دبیر اجرایی این همایش، بااشاره به ارسال بیش از300 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش اظهارکرد: از این تعداد 210 مقاله استخراج و توسط 70 داور داخل و خارج استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه پس از اتمام کار داوری 150 مقاله به عنوان مقالات تایید شده پذیرفته شدند، افزود: 24 مقاله منتخب را از میان 150 مقاله پذیرفته شده انتخاب کردیم تا در روز همایش پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، در پنج پنل بصورت سخنرانی ارائه شوند.

دبیر اجرایی همایش توسعه پایدار کرمانشاه "اقتصاد، فرهنگ و توسعه پایدار"، "امنیت، جامعه و توسعه پایدار"، "محیط زیست و توسعه پایدار"، "نظام تدبیر، سیاست گذاری و توسعه پایدار" و "چشم اندازی توسعه استان" را پنج پنل تخصصی این همایش عنوان کرد و گفت: در مراسم افتتاحیه این همایش مسئولین ارشد استانی حضور خواهند داشت. دکتر فرشاد مومنی از اساتید برجسته اقتصاد نیز سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.

محمدی فر با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارت علوم در این همایش، اعلام کرد: "تعامل میان جامعه و دانشگاه به عنوان یک ضرورت" محور سخنرانی مسئولان وزارت علوم در همایش خواهد بود.

وی در ادامه به پتانسیل های کرمانشاه در ابعاد تاریخی، طبیعی، کشاورزی، ارتباطی و زیرساختی اشاره کرد و گفت: این استان از گذشته تاکنون مرکزیت غرب کشور را برعهده داشته، اما علیرغم وجود ظرفیت های بسیار همواره با چالش هایی در حوزه بیکاری، حاشیه نشینی، اقتصادی و ... روبرو بوده و از نظر شاخص های اقتصادی وضعیت خوبی ندارد.

دبیر اجرایی همایش افزود: در این همایش به دنبال این هستیم که علاوه بر تحلیل وضعیت موجود، راهکارهای برون رفت از چالش ها نیز ارائه شود.

وی گفت و گو بین نخبگان، صاحب نظران و علاقمندان حوزه علمی و اجرایی یا به تعبیری تنیدگی روابط بین نظام دانایی با نظام توانایی در راستای رسیدن به یک فهم مشترک جهت برنامه ریزی برای استان را مهمترین دستاورد این همایش خواند.

همایش "توسعه پایدار استان کرمانشاه، فرصت‌ها، چالش‌ها و چشم انداز" 19 آذر امسال در سالن شهید علیمحمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار