قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: طرح تجمیع و یا ناحیه بندی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد استان تا پیش از پایان نیمسال اول سالجاری اجرایی می شود.
کد خبر: ۶۸۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 08 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مسعود باغفلکی  با اشاره به وجود چهار واحد مستقل و پنج مرکز وابسته دانشگاه آزاد در سطح استان، اظهار کرد: در طرح ناحیه بندی تمام واحدهای استان به سه ناحیه شرق، غرب و مرکز تقسیم و در طرح تجمیع تمام واحدها و مراکز استان درقالب پردیس آموزشی با مرکزیت واحد کرمانشاه تجمیع خواهند شد.

وی هدف از اجرای این طرح را کمبود دانشجو و مشکل مالی واحدها عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح کنترل بهتر منابع مالی و هزینه ها و نیز چابک سازی دانشگاه را به دنبال خواهد داشت.

قائم مقام دانشگاه آزاد استان کرمانشاه همچنین از کاهش تعداد دانشجویان این دانشگاه طی سالهای اخیر یاد کرد و گفت: سال 94 تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد استان کرمانشاه حدود 37 هزار دانشجو بود که امسال به 18 هزار دانشجو رسیده است و این درحالیست که ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش دانشجو حدود 50 هزار نفر است.

وی با تاکید براینکه یکی از سیاست های دانشگاه آزاد کشور درآمدزایی غیرشهریه ای و کاهش وابستگی درآمدی دانشگاه به شهریه دانشجویان است، عنوان کرد: این مسئله یکی از اصلی ترین دغدعه های دانشگاه آزاد استان است.

باغفلکی افزود: توسعه واحدها و شرکت های دانش بنیان می تواند برای دانشگاه درآمدزایی داشته باشد و وابستگی این دانشگاه را به شهریه کم کند، اما در استانی همچون کرمانشاه که یک استان صنعتی نیست و گردش مالی در آن ضعیف است، توسعه اقتصاد دانش بنیان کار سختی است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار