معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار کلزا در استان کشت شده است.
کد خبر: ۶۸۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 09 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر صفوی با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به استقبال کشاورزان، کشت کلزا از رشد 53 درصدی برخوردار بوده و نسبت به سال قبل 4100 هکتار به سطح مزارع کلزای استان اضافه شده است.

صفوی با اشاره به وضعیت مطلوب سطح سبز مزارع کلزا در استان افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت کلزا در استان 7500 هکتار بود و از این سطح بیش از 20 هزار تن کلزا برداشت شد.

صفوی اضافه کرد: تولید کلزای استان در همین سال نسبت به تولید سال قبل 125 درصد رشد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متوسط عملکرد مزارع نیز افزایش یافته خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد کلزای استان از 2400 کیلوگرم در سال ماقبل به 2700 هکتار رسید که این موضوع در توسعه کشت این محصول بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت کلزا گفت: نظارت مستمربر مزارع کلزا، برگزاری کلاس های آموزشی و تامین بذور با کیفیت از جمله این اقدامات بوده که نقش بسزایی در افزایش عملکرد مزارع کلزا داشته است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار