استاندار كرمانشاه گفت: اجرای طرح توسعه شرق و غرب نقش موثري در كاهش آمار قاچاق کالا خواهد داشت.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 10 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای توسعه شرق و غرب اظهار داشت: این شورا به عنوان اهرم کارشناسی دولت در راستای کاهش و رفع محرومیت ها، توسعه و امنیت همه جانبه و پایدار، و تقویت وحدت ملی در استان های مرزی فعالیت خواهد کرد.

وي بيان داشت: ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس مردم از لایه های مرکزی استان به سوی شهرهای مرزی ما به ویژه استفاده از ظرفیت های آبی و خاکی استان برای توسعه کشاورزی از اهداف مدنظر ما برای این طرح است.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت های این طرح، لازم است که در حوزه داخلی شبکه های زیربنایی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاسیسات رفاهی و در حوزه ارتباط با کشورهای همجوار، پیوندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی تقویت شود.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: اجرای به موقع و کارشناسی شده طرح شرق و غرب می تواند به ارتقای سهم پایانه‌های مرزی استان در بازرگانی داخلی و خارجی، ترانزیت کالا و توسعه گمرکات استان شود.

وي خاطرنشان ساخت: اجرای طرح توسعه شرق و غرب، می تواند در کاهش فعالیت های غیررسمی اقتصادی و پایین آمدن آمار قاچاق کالا و مواد مخدر نقشی موثر داشته باشد و عملکرد گمرکات استان را در توسعه ملی و منطقه ای بهبود ببخشد.

مقام عالي استان گفت: طرح توسعه و تسهیل سرمایه گذاری در شرق و غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه شورای توسعه کشور، امتیازات، تسهیلات و مشوق های متعدد و قابل توجهی را برای جلب و جذب سرمایه گذاران در نقاط مصوب این شورا و از جمله استان کرمانشاه در پی خواهد داشت.

استاندار كرمانشاه افزود: شورای توسعه‌ی شرق و غرب از مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز غفلت ننموده است و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی مصوب این شورا دستور العمل تشکیل کمیته های فرهنگی- اجتماعی استانهای مرزی به ریاست استانداران مد نظر است.

وي گفت: خنثی سازی توطئه ‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم و مقابله با رسانه های دیجیتالی و شبکه های اجتماعی از طریق تقویت و حمایت از رسانه‌های همسو از دیگر برنامه ها و طرح های فرهنگی-اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است.

گفتنی است تشکیلات «شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور» با پوشش استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در جلسه شورای عالی امنیت ملی در سال 86 به تصویب رسیده است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار