نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، اگر طرح سامانه سردسیری در استان اجرا شود، می تواند تا 70 درصد از مشکل بیکاری استان را مرتفع کند.
کد خبر: ۶۸۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 10 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، سیدقاسم جاسمی امروز(19 آذر) در همایش ملی توسعه پایدار استان کرمانشاه، بابیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار در کرمانشاه انسجام و همدلی همه‌ بخش های استان لازم است، اظهارکرد: این استان ظرفیت های بسیاری درحوزه های کشاورزی، آب، منابع زیرزمینی و... دارد که می تواند شرایط بسیار خوبی را برای آن رقم بزند.

وی بااشاره به آمار بالای بیکاری کرمانشاه، گفت: در کرمانشاه هم مدیریت و هم برنامه داریم، اما بودجه ای نیست که بتوانیم از آن برای اجرای برنامه ها و حل معضل بیکاری جوانان استانمان استفاده کنیم‌.

عضو مجمع نمایندگان استان بااشاره به عدم اجرای برخی از پروژه در استان، افزود: اگر قرار است سامانه گرمسیری حدود 30 درصد برای استان اشتغال ایجاد کند، با اجرای سامانه سردسیری 70 درصد مشکلات بیکاری استان حل می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، سالهاست کار پروژه پالایشگاه آناهیتا انجام شده و این پروژه توانایی ایجاد اشتغال برای هزاران جوان کرمانشاهی را دارد، اما رها شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، عنوان کرد: 97 هکتار زمین این مجموعه که هر متر آن حدود پنج میلیون تومان ارزش داشت را به 20 میلیارد تومان فروختند.

جاسمی در ادامه با بیان اینکه اکثر استان های کشور در شرایط کنونی با بحران آب و خشکسالی مواجه هستند، گفت: کرمانشاه نه از نظر آب مشکلی دارد و نه از نظر زمین، بطوریکه زمین های کشاورزی کرمانشاه برابر با زمین های 15 استان کشور است. استانی ثروتمند هستیم، اما نمی توانیم از ثروتمان بهره برداری کنیم.

وی برلزوم توجه به مقوله فرآوری محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: همچنین دربحث فرآوری قیر و دیگر منایع زیرزمینی استان باید گام هایی را برداریم.

عضو مجمع نمایندگان استان در پایان با محدود دانستن حدود اختیارات استاندار کرمانشاه و دیگر استانداران، عنوان کرد: اگر حیطه اختیارات استاندار افزایش یابد می تواند در رفع برخی از مشکلات استان تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار